trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bindingen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 15:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bindingen
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 15:19 

Ik zit met een probleempje, ik studeer er nu al een paar dagen op maar het lijkt nog niet te willen lukken.

We zijn bezig met het instuderen van Excalibur van Jan van der Roost en ik speel het trompetsolotje direct na de opening. Daar staat een binding G2 - Bes2 in en om een of andere reden lukt t me niet om die bes te raken zonder onderweg de A2 mee te nemen.

Ik heb vandaag (zonder dollen) een half uur alleen maar die binding geoefend (langzaam, steeds sneller), en als ik denk dat ik m heb, pak ik in t solotje toch die A weer mee. (gestoten is no problemo).

Iemand een goede studie tip?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010 15:29 

Probeer hem eens vanuit dezelfde natuurlijk toon te benaderen, dus bijvoorbeeld de g2 met 1+3 en de bes2 met 1. Wel bijzonder dat je de a meepakt, want die kun je niet los en ook niet met 1 spelen. Lipbinding zou ik niet doen (beiden los), want de bes is dan wel heel erg vals.

Wat vooral belangrijk is, is je lucht door te laten stromen. Je speelt 2 noten, maar voor je gevoel en je lucht speel je 1 lange noot.

Succes!

Profiel  

Berichttitel: Re: Bindingen
BerichtGeplaatst: 01 feb 2010 01:01 

Gonzo schreef:
Ik zit met een probleempje, ik studeer er nu al een paar dagen op maar het lijkt nog niet te willen lukken.