trompet.nl > forum > Toon onderwerp - het allereerste begin
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: het allereerste begin
BerichtGeplaatst: 14 sep 2003 18:24 

Hallo,

Ik heb deze week mijn eerste trompetles gehad. Needless to say dat de leraar begon met mij de blaastechniek uit te leggen. Daar oefen ik nu al een aantal dagen op, maar het lukt niet zo vlot. Hij heeft me ook een mondstuk (7C) meegegeven en het valt me op dat de blaastruc beter lukt als ik eerst eens door dat mondstuk probeer de blazen. Daarna lukt het wel min of meer zonder.
Ik weet ook wel dat dat iets is dat niet meteen perfect is, maar heeft iemand tips?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 01:35 

Gewoon klein beginnen en belangrijker GEDULD. 90% van de trompetisten hier speelt misschien al 10 jaar of langer. Hou er de lol in en begin gewoon klein alle ruige dingen zoals hoogte tecvhniek en tongslag komen wel. Zorg dat jeje basis goed voor mekaar hebt dat scheelt je een hoop ellende in een later stadium, onze experts (marnix,jeroen, eric en iedereen die ik vergeten ben) zullen me gelijk geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 09:18 

Dit is zeker waar.
Zoals we ook anderen hebben aangeraden niet te veel op dit forum rond te neuzen in het begin, en eerst de grondbeginselen te leren, is dit waarschijnljk ook het beste voor jou.

Haal eerst eens een paar diplomaatjes en kijk dan verder.
Ik weet zeker dat iedereen hier graag bereid zal zijn om je te helpen!
Succes :!: :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 09:44 

mi trompeta schreef:
Dit is zeker waar.
Zoals we ook anderen hebben aangeraden niet te veel op dit forum rond te neuzen in het begin, en eerst de grondbeginselen te leren, is dit waarschijnljk ook het beste voor jou.

Hoe kunnen wij nou bereid zijn iemand te helpen, als ie niet op dit forum mag rondneuzen? Hoe meer informatie je tegenkomt, hoe beter: je leert vanzelf wie er onzin uitkraamt en wie niet.... :mrgreen: (en wat zinvol is voor jou om te weten en wat niet.)

Feit is wel, dat een bezigheid als trompetspelen zich niet in veertien dagen laat aanleren (anders zat de hele wereld wel vol trompettisten.....) maar dat geldt voor elke serieuze hobby of beroepsrichting.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 15:54 

Rik Baars schreef:
mi trompeta schreef:
Dit is zeker waar.

Hoe kunnen wij nou bereid zijn iemand te helpen, als ie niet op dit forum mag rondneuzen? Hoe meer informatie je tegenkomt, hoe beter: je leert vanzelf wie er onzin uitkraamt en wie niet.... :mrgreen: (en wat zinvol is voor jou om te weten en wat niet.)

Feit is wel, dat een bezigheid als trompetspelen zich niet in veertien dagen laat aanleren (anders zat de hele wereld wel vol trompettisten.....) maar dat geldt voor elke serieuze hobby of beroepsrichting.

Is het niet het belangrijkste om eerst gewoon te spelen hierbij sluit ik me aan bij mi trompeta. En in het begin weet je dan al wie er onzin uitkraamt? Nou in idergeval een leuke keuze is trompet spelen en daar gaat het om!! :wink:

Profiel  

Berichttitel: Re: het allereerste begin
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 16:09 

Gitane schreef:
... en het valt me op dat de blaastruc beter lukt als ik eerst eens door dat mondstuk probeer de blazen. Daarna lukt het wel min of meer zonder.

Ik zou toch maar altijd mét mondstuk spelen hoor :P j/k
Het belangrijkste in het begin is inderdaad het geduld en de moeite blijven opbrengen, ook al klinkt het nog nergens naar. Maar bedenk wel, dat als ik het in 14 jaar heb kunnen leren, dan kan iedereen het :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 21:05 

En als ik het in 10 jaar voor een derde leer heb ik het verkeerde instrument gekozen :oops: :cry: 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2003 07:52 

ruben schreef:
En als ik het in 10 jaar voor een derde leer heb ik het verkeerde instrument gekozen :oops: :cry: 8)

Verkeerde taal ook geloof ik: wat staat hier nou eigenlijk? 8O

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur