trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vragen van een beginner...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 18:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vragen van een beginner...
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004 09:50 

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en bovendien ben ik nieuw in trompettenland. Ik ben bassist en al héél lang van plan trompet te gaan spelen. Een gebrek aan tijd en richting heeft me hier tot nu toe van weerhouden. De tijd heb ik nu, nu de richting nog.

Mijn vraag aan de meer ervaren trompetspelers: ik zie dat je verschillende soorten trompetten hebt. Welk soort trompet raden jullie een beginner aan? En wat zijn relatief goede, maar toch betaalbare trompetten (wat is überhaupt een redelijke prijs voor een - tweedehands - trompet...)? Waar moet je op letten als je tweedehands koopt?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004 10:16 
Moderator

Tip1 neem les
tip2 koop niet het allerduurste, maar een middle of the road model
tip3 neem iemand mee die ervaren is als je een trompet gaat kopen

instrumenten die je zou kunnen kopen: yamaha 6610z, b&s challenger 1 of 2, bach stradivarius, 37 beker ( 2e hands, nieuw is erg aan de prijs).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004 10:17 

Ik zou een Yamaha,Getzen of Kanstul aanraden, die maken goede trompetten voor rond de 700,- Je zou ook kunnen kijken of je een goede tweedehands op de kop kunt tikken van deze merken of Bach. Je hebt de wat oudere merken zoals Olds, Conn, Benge, Besson. Die zijn relatief goedkoop wel tweedehands te vinden op eBay of (online) muziekwinkels.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004 10:24 
Moderator

veldkampbrass schreef:
Ik zou een Yamaha,Getzen of Kanstul aanraden, die maken goede trompetten voor rond de 700,- Je zou ook kunnen kijken of je een goede tweedehands op de kop kunt tikken van deze merken of Bach. Je hebt de wat oudere merken zoals Olds, Conn, Benge, Besson. Die zijn relatief goedkoop wel tweedehands te vinden op eBay of (online) muziekwinkels.

Die laatste vier zijn erg mooi, inderdaad, maar dat lijken mij geen beginners trompetten, met name op de benge en de olds zul je denk ik wat harder moeten werken, en dat is in het begin niet zo prettig, maar dat is mijn ervaring

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004 10:54 

De Benges en Oldsen waar ik op gespeeld heb speelden niets moeilijker dan de andere merken die ik genoemd heb maar er zijn daar natuurlijk ook verschillende types in. Vooral de Benge waar ik op gespeeld heb was 1 van de lichtste trompetten die ik in mijn vingers heb gehad (tweedes is dat mijn nieuwe Bach NY)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004 15:13 

[quote="veldkampbrass"]De Benges en Oldsen waar ik op gespeeld heb speelden niets moeilijker dan de andere merken die ik genoemd heb maar er zijn daar natuurlijk ook verschillende types in. Vooral de Benge waar ik op gespeeld heb was 1 van de lichtste trompetten die ik in mijn vingers heb gehad (tweedes is dat mijn nieuwe Bach NY)[/quote]

Slik, voordat dit een highbrow discussie tussen experts wordt... :oops:

Ik wilde alleen maar even weten welke tweedehands trompetten goed en betaalbaar zijn. En kan iemand me ook nog vertellen welke trompet ik dan het beste kan nemen? Ik bedoel, ik zie Bes-trompetten, C-trompetten, Picollo-trompetten... :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004 16:11 

normaal beginnen leerlingen op een bes trompet.

welk merk en/of model??
lijkt me in het begin niet zo belangrijk... wie op een slechte trompet uit de voeten kan kan dat op een goede trompet zeker.
ikzelf speel nu wat gitaar... het ding is zo oud als de straat en speelt moeilijk, als ik dan mijn vriend zijn gibson bij de hand neem lukt alles veel beter..

zoals eerder gezegd, neem iemand mee die wat van trompetten kent...
en kost die dan 500 euro of 200 euro.... als het ding wat redelijk speelt ben je vertrokken!

Profiel  

Berichttitel: toet
BerichtGeplaatst: 08 apr 2004 16:28 

Yo! Namedropping, ben ik dol op: Getzen Capri, Conn Director, Selmer Bundy, Olds Ambassador, van die dingen! Kan je best wel voor eurootje of 2 á 300 vinden. Bach enzo zijn veel te duur voor een aanstormend talent. Hebben Tommy ende Marnix een puntje: Neem iemand mee die trompetspelen kan, dat kan grote teleurstellingen voorkomen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur