Beste Jorrit, van harte met je nieuwe aanwinst. Het is goed om te horen dat je weer met de muziek aan de slag gaat.
Jouw achtergrond verhaaltje bevat veel herkenningspunten, want ik heb in mijn jeugdjaren ook bugel gespeeld en helaas gestopt. Het heeft bij mij iets langer geduurd voordat ik mij realiseerde dat ik het toch miste. Sinds enige tijd ben ik nu echter in het bezit van een trompet en bugel, waarmee ik heel blij mee ben.
In een grijs verleden heb ik ook wel eens op een Van der Glas bugeltje gespeeld, dit was echter een hele oude. Tegenwoordig komt het huismerk van Van der Glas uit China en ik heb geen idee hoe het speelt of klinkt.
Gelukkig heb jij niet zo lang gewacht met het 'herstarten', zoals je zelf schreef, want achteraf vond ik het ontzettend jammer dat ik niet eerder weer ben begonnen.
Deze nieuwe fase in je muzikale carrière ga je waarschijnlijk net als mij met grote motivatie tegemoet en gaat je hopelijk veel plezier opleveren.
Wat je vraag betreft heb je al enkele tips gehad voor geschikt oefenmateriaal. Persoonlijk zou ik overigens ook enkele lekkere stukken willen spelen, naast het oefenmateriaal, voor de fun.
Het hangt er een beetje van af wat voor muziek je leuk vind en welke richting je graag op wilt, maar ik heb misschien nog wel wat leuke stukken voor je.
Heel veel plezier gewenst met je nieuwe bugel!