trompet.nl > forum > Toon onderwerp - muziekopname maken bij repetities en concerten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 17:57 

met mijn computer microfoon kan ik redelijke tot goede opnames maken van optredens.
ik moet er hierbij wel op letten dat ik te dicht bij het orkest opneem. dan wordt het totale geluid minder en komen sommige instrumenten (met name de trompeten) er te hard door heen.

opnames van mezelf maken als ik op mijn kamer aan het spelen ben gaat meestal minder goed. het wordt dan krakerig en schel.

je moet het gewoon uitproberen wat je het beste vind gaan. een computer microfoontje heb je al voor nog geen 10 euro. bevalt het niet kan je altijd op iets duurders (beters) overstappen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 13:28 

Citaat:
trompet-smurf schreef:
ik gebruik ook minidisc. een sharp, niet al te duur maar wel goed. en er een computer microfoontje bijgekocht. werkt prima.

stereo oordoppen werken ook prima....

ik gebruik ook gewone oordoppen als mic.
akkoord als je een goed, perfecte opname wil maken moet je een goede mic kopen, maar voor het opnemen van je studeerwerk voldoet een koptelefoon met oordopjes wel.
zo'n goeie mic kost eenmaal minstens 250 euro. goed als je concerten vanuit de zaal wil opnemen, maar voor het studeren naar mijn mening toch wat duur

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 15:12 

kees de Leeuw schreef:
Ik gebruik een sony ecm-ms 907, en dat geeft heel aardige opnames. Je moet er in elk geval rekening mee houden dat de kwaliteit van de microfoon erg bepalend is voor de opname. De sony ecm ds70P is ook geschikt, maar dan wel met een kabeltje tussen de microfoon en de recorder (deze mic kun je er ook direct inpluggen, maar dan krijg je bijgeluiden in de opname).

Kees,

Als je bij beide een kabel zou gebruiken, welke levert dan volgens jou de beste kwaliteit? De 70P heb ik bij tests beter uit de bus zien komen en is ook nog een stukje voordeliger.
En zijn waarom zou je volgens jou zonder een kabel bij de 70P veel bijgeluiden hebben? Het is nl wel makkelijk zonder kabel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2004 16:15 

Oke,

Die 70P heeft toch geen batterij nodig? Dan lijkt mij dat de beste optie. Voor zeer hoge kwaliteit gaan we de studio wel in. Dit is in mijn geval (om de blazersrepetitie van de band op te nemen en af te luisteren zodat we fouten weg kunnen werken) voldoende.

Bedankt!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2004 08:39 

trompet-smurf schreef:
met mijn computer microfoon kan ik redelijke tot goede opnames maken van optredens.
ik moet er hierbij wel op letten dat ik te dicht bij het orkest opneem. dan wordt het totale geluid minder en komen sommige instrumenten (met name de trompeten) er te hard door heen.

opnames van mezelf maken als ik op mijn kamer aan het spelen ben gaat meestal minder goed. het wordt dan krakerig en schel.

je moet het gewoon uitproberen wat je het beste vind gaan. een computer microfoontje heb je al voor nog geen 10 euro. bevalt het niet kan je altijd op iets duurders (beters) overstappen

Ik ken het probleem als je met een computermicrofoon opneemt. Ik heb daar de volgende oplossing: mijn computer staat in een serre die via een deur in de woonkamer uitkomt. Als ik in de woonkamer speel en ik neem het in de serre op dan zijn de opnames (redelijk) goed, dwz iig geen geraak ed.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur