trompet.nl > forum > Toon onderwerp - machomannenwereld?!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 11:06 

Ondertussen al een beetje oude post, maar kan het toch niet laten om ff te reageren als vrouwelijke trompettiste :wink:

Speel als enige vrouw nu in een sectie van maar lieft 4 trompetters...jaja..we hebben een gigantisch orkest :P (maar wat wil je in Den Helder) en ik moet zeggen dat het bij ons allemaal erg meevalt met de opmerkingen...en eigenlijk alleen heel erg gezellig is...!
Vooral als je tijdens Sandpaper Ballet met je demper met het schuurpapiertje mee piept..hahah 8)

Ja onze 1e trompet wil wel eens hard, snel en hoog spelen, maar dat hoort er bij toch...als ik het zou kunnen zou ik t ook doen denk :P Af en toe tijdens de "gevoeligere"
stukken leidt dat wel eens tot ergernissen, maar ja...Ligt ook wel aan de leeftijd denk ik, ons orkest is zo'n beetje 35+ (kom ik aan met mijn 21 jaren :? )

Maar als ik dan bij mijn vriend kom in het zuiden van het land en mee ga met de kapel is het wel eens anders. Die toeteren echt hard! Maar goed ook gezellig en dan mag ik geen wijn met de carnaval drinken hoor, dat kan niet als trompettist :lol:

enneuh...

Rik Baars schreef:
Trompet is natuurlijk wel een "HALLO hier ben ik!" instrument: meestal (liefst?) alleen verantwoordelijk voor z'n partij: schuilen in een sectie is er niet bij, en als het misgaat, hoort iedereen het. Dit vraagt een bepaald karakter (zelfvertrouwen), en dat ontspoort wel eens in "haantjesgedrag" 8)

volgens mij heb ik het verkeerde instrument gekozen :wink: Als klein kind was ik dan ook altijd een superverlegen meisje :oops: hahaha

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 12:13 

We hebben nu 2 dames in onze sectie zitten... Nog 1 en we hebben een 50/50 verhouding... Dat zou wel voor het eerst in het bestaan van het orkest zijn denk ik...

Ben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 12:26 

Gonzo schreef:
We hebben nu 2 dames in onze sectie zitten... Nog 1 en we hebben een 50/50 verhouding... Dat zou wel voor het eerst in het bestaan van het orkest zijn denk ik...

Ben

Beterzzz! haha

Beetje emancipatie mag wel toch :wink: Niet dat ik problemen heb met mannen ofzo..(alhoewel beetje jonger zou in onze sectie wel mogen.. :wink:)
Ik studeer tenslotte ook civiele techniek (weg- en waterbouw) als één van de drie meiden op de hele opleiding. Je went aan het mannewereldje... :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur