trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tenenkrommend forum?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tenenkrommend forum?
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 01:43 

Dag allen,

Ik ben een trouw lezer van het forum. Waarom? ...omdat ik het leuk vind om te lezen over onze hobbie en voor sommigen onder ons hun hobbie & beroep. Ik ben geen actieve reageerder omdat ik meestal niet denk een nuttige bijdrage te kunnen leveren aan het forum of daartoe gewoon niet de behoefte heb.

Met name het afgelopen half jaar merk ik dat de discussies steeds meer over personen hier op het forum gaan dan over het onderwerp van het topic. Dat vind ik erg jammer. Van discussies is dan ook geen sprake meer. Mensen willen alleen nog maar hun gelijk halen. Dit resulteert in eindeloze pagina's vol met verwijten naar elkaar. Elk vorm van discussie voor zover daar sprake van is wordt telkens volledig uit elkaar getrokken. Men leest woorden in plaats van de boodschap: dat is volgens mij hetzelfde als noten spelen zonder muziek te maken.

Ik hoop dat het hier iets gezelliger kan worden. Want hier schiet niemand iets mee op. Ik denk dat het niet alleen (al dan niet actief reagerende) leden tegenhoudt berichten te plaatsen, maar ook nieuwe leden afschrikt. Neem bijvoorbeeld Marcel (brassheavy). Dit lijkt me toch iemand die een nuttige bijdrage levert aan het forum. Om hem even te quoten:
Citaat:
Ik hou de forums in de gaten puur om mensen te ontmoeten, soms te adviseren en te kijken wat er leeft onder muzikanten. Maar vaak wordt ik er wel een beetje moe van, vanuit mijn professioneel oogpunt.

Ik vind het jammer dat dit soort mensen het forum verlaten. Vergeet niet dat dit soort mensen ook voor ons 'trumpetparties' organiseren, echt niet om daar rijk van te worden (ik denk zelfs dat het belangeloos gedaan wordt). Verwacht iemand dat er nog pro's gaan reageren hier in topics waar discussies over hen uit zijn verband worden getrokken?

Ik hoop dus dat er weer echte on-topic discussies kunnen ontstaan waarbij men elkaar niet op de man aanvalt of op een paar woorden uit een reactie maar op hetgeen men elkaar daadwerkelijk te vertellen heeft. Misschien vind ik het dan ook zelf af en toe wel leuk om te reageren :D

Laatst bijgewerkt door Barts op 06 aug 2008 17:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 07:59 

Citaat:
Men lees woorden in plaats van de boodschap: dat is volgens mij hetzelfde als noten spelen zonder muziek te maken.

JAAAAAA!!!! hulde

Profiel  

Berichttitel: Re: Tenenkrommend forum?
BerichtGeplaatst: 06 aug 2008 20:52 

Barts schreef:
Ik hoop dus dat er weer echte on-topic discussies kunnen ontstaan waarbij men elkaar niet op de man aanvalt of op een paar woorden uit een reactie maar op hetgeen men elkaar daadwerkelijk te vertellen heeft. Misschien vind ik het dan ook zelf af en toe wel leuk om te reageren :D

Ik voel mij aangesproken.
Hopelijk is uit mijn bijdragen duidelijk dat ik nooit uit eigen initiatief iemand aanval laat staan
beledig.
Ik vind het echter niet fijn om uitgescholden te worden, vooral als het om onderwerpen gaat die niets met trompetspelen te maken hebben, en kom ik derhalve voor mijzelf op,
vooral als niemand anders dat doet.
Gelukkig draait het hierbij maar om een enkeling die over de schreef gaat...
Ik wil graag een constructieve bijdrage leveren aan dit forum, en gelukkig krijg ik regelmatig positieve reacties via privé berichten.
Desondanks beloof ik beterschap t.a.v. van mijn eigen bijdragen.
Ik hoop dat je blijft posten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 aug 2008 14:28 

Ik denk dat het slim is om persoonlijke aanvallen te pareren door niet te reageren.
Dat over en weer gesteggel is inderdaad super irritant, zelfs wanneer het een reactie betreft op wat een ander... blabla... etc....

grow-up zou ik willen zeggen tegen deze groep mensen die dit forum in mijn ogen idd "vervuilen".

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur