Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18 Berichten: 1160 Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ik las net op teletekst dat er vanaf a.s. vrijdag 3500 CD's (klassiek en jazz) gratis te downloaden zijn op muziekweb.nl. Dit alles geheel legaal. Bestanden zijn beveiligd tegen kopiëren. Dit is alleen voor leden van de bibliotheek.
Ja, wel een spanned initiatief. Ben benieuwd hoe zicht dat gaat ontwikkelen. Helaas heb ik er (als niet windowsgebruiker) niet echt wat aan. Hier trouwens mensen lid van die discotheek?
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
Er zijn nogal wat beperkingen:
Op 4 november om 18.00 start de Centrale Discotheek Rotterdam (CDR) met het uitlenen van muziek via internet. Als eerste zijn de jazz- en klassieke cd’s van de platenlabels Challenge, Chesky en Naxos digitaal te leen. Iedereen in Nederland met computer (Windows XP met minimaal Service Pack 1 of Windows ME) en een breedband internetverbinding kan digitaal muziek gaan lenen. Het enige wat u hoeft te doen is het DigiLeen-programma downloaden en installeren. Met DigiLeen kunt u muziek opzoeken, downloaden en afspelen. De geleende muziekbestanden zijn een week afspeelbaar en zijn beveiligd tegen kopiëren. Zowel losse tracks als complete albums kunnen geleend worden. Digitaal muziek uitlenen is een proef voor een jaar. Gedurende deze proefperiode is het digitale lenen gratis! Vanaf vrijdag 4 november, 18.00 uur, kunt u het DigiLeen-programma downloaden van www.muziekweb.nl
Ja, wel een spanned initiatief. Ben benieuwd hoe zicht dat gaat ontwikkelen. Helaas heb ik er (als niet windowsgebruiker) niet echt wat aan. Hier trouwens mensen lid van die discotheek?
ja via de bieb. ik gebruik het om cd's op te vragen. Ik luister eigenlijk nooit tunes via mijn comp. Veel te verrotte boxen. En na verloop van tijd krijg ik opeens een vette brom in mijn boxen. Heeft met aarde geloof ik te maken
_________________ jammerhout, blaaesen en ssuichgen
@Harpje: Klinkt stom, maar soms kan het dan helpen om je netsnoer "andersom" in het stopcontact te doen. Voor die brom dan he, daar worden je boxen natuurlijk niet beter van.
@Rolando: het lijkt me dat ze weinig tegen zoiets kunnen doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen