trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Eénmalige les
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eénmalige les
BerichtGeplaatst: 23 feb 2008 17:56 

Beste mensen,

Als ik zo de berichten lees, merk ik dat er vele goede trompetisten hier op het forum actief zijn. Heel graag zou ik met één van jullie eens willen trompet spelen om dingen te leren.
Ik ben sinds vijf maanden weer begonnen met spelen. Ik heb 10 jaar gespeeld en daarna vijf jaar niet.
Ik merk dat ik moeite blijf houden om de E2/F2 eruit te krijgen en dat het staccato ook na tien minuten niet lekker meer klinkt. Graag zou ik daar samen naar willen kijken, waarbij ik graag wil weten wat ik eraan kan doen om dit te verbeteren.

Ik moet er ook bijzeggen dat mijn lippen best droog zijn (al jaren), zelf zit ik eraan te denken dat dat misschien de oorzaak ik van het "probleem". Zou dat kunnen?

Groeten van Marleen.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Vergoeding en reizen
BerichtGeplaatst: 23 feb 2008 18:03 

Uiteraard ben ik bereid om ervoor te betalen en om naar de plek van bestemming te reizen.
Dit lijkt me handig om van te voren te overleggen met elkaar.

Groeten van een beginnend trompetiste die graag verder wil komen, omdat ze ontzettend veel van trompet spelen houdt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Eénmalige les
BerichtGeplaatst: 23 feb 2008 18:05 
Marleen schreef:
Beste mensen,

Als ik zo de berichten lees, merk ik dat er vele goede trompetisten hier op het forum actief zijn. Heel graag zou ik met één van jullie eens willen trompet spelen om dingen te leren.
Ik ben sinds vijf maanden weer begonnen met spelen. Ik heb 10 jaar gespeeld en daarna vijf jaar niet.
Ik merk dat ik moeite blijf houden om de E2/F2 eruit te krijgen en dat het staccato ook na tien minuten niet lekker meer klinkt. Graag zou ik daar samen naar willen kijken, waarbij ik graag wil weten wat ik eraan kan doen om dit te verbeteren.

Ik moet er ook bijzeggen dat mijn lippen best droog zijn (al jaren), zelf zit ik eraan te denken dat dat misschien de oorzaak ik van het "probleem". Zou dat kunnen?

Groeten van Marleen.

Hoi Marleen,

ik denk dat hier zeker wel mensen zijn die jou kunnen helpen. Alleen denk ik zelf dat 1 les niet heel veel zal helpen. Dus misschien is het wat om meerdere lessen te volgen?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2008 18:31 

Mee eens. Een les is niet veel hoor. Misschien is het gewoon handig om een leraar in te schakelen. Hoge noten is gewoon veel oefenen en staccato precies hetzelfde. Als je na 5 jaar weer trompet speelt, moet je niet verwachten dat je na 5 maanden al c3 kan. Hoogte komt vanzelf. Veel doen. Probeer als je staccato speelt te letten op wat er in je mond gebeurd. Wat veranderd er na 10 min? Vergelijk, probeer uit. Ik zou toch aanraden om een leraar te pakken en het er met hem over te hebben, maar er zitten inderdaad genoeg getalenteerde trompettisten op dit forum.

Willem

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2008 19:09 

Het probleem is dat de lessen per half jaar aangeboden worden en ben te laat nu met inschrijven. Ik zou graag aansluitende oefeningen willen hebben om beter te worden, alleen vind ik het moeilijk om te bepalen wat ik nodig heb. Vandaar dat het me fijn lijkt om één of eventueel meerdere keren met een goed ervaren trompetist te spelen die mij raad kan geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2008 20:46 

Dan is het inderdaad erg lastig. Ja, dan kan je het inderdaad op jou manier doen. Ik zou graag helpen, maar ik denk niet dat ik goed genoeg ben om jou met je problemen te helpen. Zoals je zelf al in de gaten hebt zijn er genoeg ervaren trompettisten op dit forum die jou graag willen helpen. Ze komen vanzelf bij dit topic terecht :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2008 22:47 

Er zijn toch genoeg trompettisten/leraren die buiten een muziekschool om werken?
Je zoekt dus eigenlijk een trompetleraar in Nijmegen e.o.?

Ik ken een trompettist die in Nijmegen woont, zal hem eens vragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2008 23:39 

is het anders een idee, om eens in de zoveel tijd bij elkaar te komen met wat mensen van t forum, daar problemen te bespreken, en samen te kijken naar oplossingen.

tuurlijk, je moet gewoon les hebben enzo, maar als extra dingen, en als we er wat profs bij hebben zitten, kunnen we ze best denk ik beetje betalen, als we allemaal wat leggen, kom je een heel eind. soort mini masterclasses ofzo?
of kom ik nu met een heel stom idee op de proppen zetten?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur