trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ergenissen tijdens een optreden.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 dec 2005 19:06 

marnix schreef:
ik mocht gisteren een hele nieuwe ervaring meemaken.

tijdens het hallelujah in de messiah, blijven de ventielen haken. Ik weet bij god niet wat de oorzaak was dat ze ineens droog stonden, want ik had ze gisterochtend nog geolied.

Dus met 7 kleuren bagger in mijn broek maar begonnen aan de solo uit de messiah ( the trumpet shall sound ) en na 40 maten, was het echt te ellendig, en heb ik de pic van de 2e trompettist maar genomen.

Wat een ellende.

toch niet gek gespeeld, op een vreemde piccolo...

Maar wat nu precies de oorzaak was van dat plotselinge droogvallen, zal ik wel nooit achterkomen :x

Niks van gelezen hier in de regionale krant dat je last van je ventielen had. :wink:

Wel stond in het verslag dat de dirigent er niet helemaal bij was met het aangeven van inzetten b.v. en nog wat nadere zaken. :cry:

Wat die ventielen betreft, temperatuur?, wel dezelfde olie gebruikt als die keer ervoor?
De dag zelf doe ik nooit meer iets aan een instrument ook negatieve ervaringen mee.
Nadat ik er wat aangedaan heb wil ik zelf eerst weer minstens een uur thuis probleemloos gespeeld hebben, meestal de dag ervoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 dec 2005 11:37 

Gisteren zelf ook een "leuke" Messiah gehad, we zouden om half 8 beginnen, want het is nogal een lange zit...zakt er iemand in elkaar van het publiek en het blijkt familie van de voorzitter van het koor te zijn...we zijn maar stilletjes van het podium afgegaan, omdat we mensen zagen reanimeren...uiteindelijk hebben ze hem na 3 kwartier reanimeren ( zelfs de defibrillatoren werden erbij gehaald, heb ik horen zeggen )
redelijk stabiel gekregen en naar een ziekenhuis vervoerd. Hebben dus maar een verkorte versie gespeeld, maar voor iedereen was de blijdschap er wel af.
Nu vertel ik dit verhaal wel in het verkeerde topic, want dit kun je natuurlijk niet als ergernis tijdens een optreden bestempelen...
...ik heb een rare avond gehad... :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006 14:04 

waar erger ik me aan..

Aan mensen die nooit op de repetitie komen verschijnen en dus ik moet dan alle solos spelen en met het concert mogen die mensen de solos weer gewoon spelen terwijl je je daar rot aan hebt gewerkt thuis en tijdens de repetities.

Dirigenten die doen alsof ze je goed genoeg vinden maar toch anderen de belangrijke dingen laten spelen tijdens een concert omdat je "niet genoeg ervaring hebt" (terwijl je deze dus wel met de repetitie speelt)
meestal hoor je ook pas op de generale rep dat je de betreffende solo ofzo niet mag spelen vanwege je gebrek aan ervaring. anders zijn ze wss bang dat je t met de repetitie ook niet meer doet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006 17:38 

chantallie1988 schreef:
waar erger ik me aan..

Aan mensen die nooit op de repetitie komen verschijnen en dus ik moet dan alle solos spelen en met het concert mogen die mensen de solos weer gewoon spelen terwijl je je daar rot aan hebt gewerkt thuis en tijdens de repetities.

Dirigenten die doen alsof ze je goed genoeg vinden maar toch anderen de belangrijke dingen laten spelen tijdens een concert omdat je "niet genoeg ervaring hebt" (terwijl je deze dus wel met de repetitie speelt)
meestal hoor je ook pas op de generale rep dat je de betreffende solo ofzo niet mag spelen vanwege je gebrek aan ervaring. anders zijn ze wss bang dat je t met de repetitie ook niet meer doet.

Toch eens praten met desbetreffende man? (dirigent dus)
Dat soort dingen kunnen vooraf toch wel in een afspraak vastgelegd worden. Dan weet je iig waar je aan toe bent. Persoonlijk vind ik dat diegene die het op de repetitie moet doen ook de kans moet krijgen tijdens een concert. Er moet dus niet alleen maar naar het niveau gekeken worden maar ook naar het groepsgevoel dat bij iemand leeft.
Dit is echt een doodsteek voor de motivatie.....dat zou het voor mij zijn dan......

Olaf
Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006 18:40 
En hoe krijg je anders ervaring ?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2006 13:12 

Als er op die manier met je wordt omgegaan is er maar 1 advies.
Gewoon spelen die solo wat er ook tegen je gezegd wordt, wedden dat ze de volgende keer er zorgvuldiger mee omgaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2006 11:24 

Nou dat heb ik dus gedaan. Maar die gast is zo erg. hij praat overal omheen. Dan zegt hij: ja vanuit jouw kant begrijp ik het wel. maar soms kies ik toch liever voor de meer ervaren muzikant. Dat vond ik op dat moment nogal onterecht, Dat heb ik ook tegen hem gezegt. Zoals Erik al zei, hoe krijg ik anders ervaring?
Zijn antwoord waS: ja maar je hebt toch al een keer solo gespeeld. Ik ga ervan uit dat hij de solo van 1 jaar geleden bedoeld (1 x solo in 3 jaar wow), maar die mocht ik dus ook niet helemaal doen, het einde en de improvisatie werd door iemand anders gedaan, omdat hij dacht dat ik het niet kon spelen. Dat komt omdat hij het me ook niet liet proberen tijdens de repetitie :S.

Dus ik begin me steeds meer aan die gast te ergeren. Ook toen ik de enige trompetist(e) op de rep. was, en we een nieuw nr kregen, kreeg ik wel de partij waar de solo opstond, maar ik moest de 1e keer maar niet meedoen want dat was te moeilijk (mag ik dat aub zelf uitmaken dacht ik). Wss mag ik deze solo wel spelen op de rep. maar met het concert weet ik alweer zeker dat hij niet wil dat ik het speel. Heel motiverend :?

Hij zegt dat hij weet dat ik het kan, maar dat ik niet genoeg ervaring heb, en daardoor niet overtuigend genoeg speel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2006 11:32 

:( :( is ook wel moeilijk ervaring op doen als je geen kans krijgt.. :(

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur