trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Circular breathing
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 23:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 15:02 

Dus omdat het niet is opgeschreven in de goede boekjes heeft het geen toegevoegde waarde?
Als je zo redeneert veranderd er dus nooit meer wat en blijft alleen wat nu in die "boekjes" staat altijd in die boekjes staan en kunnen nieuwe technieken of zij die al bij andere instrumenten worden gebruikt nooit iets zijn voor "de geschoolde" trompettist.

Ik snap niet dat je dit soort van technieken meteen moet beoordelen als "apentrucjes" als ook de grote trompettisten ( Marsalis, Vloeimans en Mendez vind ik geen kleine jongens) deze technieken gebruiken. En er dus repertoire voor is die je zonder de techniek niet of zeer moeilijk kunt spelen.

Ik vind het weer zo'n typische opmerking van "wat de boer niet kent dat eet tie niet!"
Misschien voor deze site beter te vertalen in "wat de trompettist zelf niet beheerst kan ook niks zijn!"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 15:44 

Marsalis noemt het zelf ook een "apentrucje"! In iets andere woorden, maar het komt er wel op neer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 15:51 

Callichioadict schreef:
Dus omdat het niet is opgeschreven in de goede boekjes heeft het geen toegevoegde waarde?
Als je zo redeneert veranderd er dus nooit meer wat en blijft alleen wat nu in die "boekjes" staat altijd in die boekjes staan en kunnen nieuwe technieken of zij die al bij andere instrumenten worden gebruikt nooit iets zijn voor "de geschoolde" trompettist.

Ik snap niet dat je dit soort van technieken meteen moet beoordelen als "apentrucjes" als ook de grote trompettisten ( Marsalis, Vloeimans en Mendez vind ik geen kleine jongens) deze technieken gebruiken. En er dus repertoire voor is die je zonder de techniek niet of zeer moeilijk kunt spelen.

Ik vind het weer zo'n typische opmerking van "wat de boer niet kent dat eet tie niet!"
Misschien voor deze site beter te vertalen in "wat de trompettist zelf niet beheerst kan ook niks zijn!"

Nou, ik zou zeggen: aan het studeren dan meneer Calichioadict! Vergeet je de rest wat je nog niet kunt dan ook niet meteen? :wink: Als je het dan onder de knie hebt kun je er nog een boekje mee maken ook! Mooie missie voor iemand met zoveel noten op zijn zang hier op dit forum.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:07 

perez schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Marsalis noemt het zelf ook een "apentrucje"! In iets andere woorden, maar het komt er wel op neer!

Marsalis zegt dus niet dat het een apen trucje is!
Hij zegt wel dat het hem totaal geen moeite kost om CB uit te oefenen , en dat hij bij wijze van spreken deze techniek constant zou kunnen toepassen .
Dit komt natuurlijk door de super techniek die deze man in huis heeft.
Hij is tevens van mening dat je deze techniek niet te vaak moet toepassen omdat dat de muziek saai gaat maken. (Constant boven de G3 spelen gaat ook vervelen)

Dat zijn dus die andere woorden!
Ik lees nog steeds "apentrucje"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:16 

Nou, ik zou zeggen: aan het studeren dan meneer Calichioadict! Vergeet je de rest wat je nog niet kunt dan ook niet meteen? :wink: Als je het dan onder de knie hebt kun je er nog een boekje mee maken ook! Mooie missie voor iemand met zoveel noten op zijn zang hier op dit forum.[/quote]

Ik heb geen noten op mijn zang (hooguit een mening die niet door iedereen wordt gedeeld en dat hoeft ook niet) en heb ook geen behoefte nu mijn energie te steken in CB maar het uitsluiten omdat het niet in "de boekjes" staat vind ik nogal kortzichtig. Wat kan het mij schelen of het wel of niet in een boekie staat, als het werkt en ik zou er iets mee kunnen dan zou ik het proberen onder de knie te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:19 

goh..........dit topic begon zo goed hè

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:20 

En of je het nu wel of geen apentrucje noemt zal me worst zijn, het ging er mij om dat er iets werd uitgesloten omdat het niet in een boekje staat. Volgens mij zijn alle technieken ooit begonnen zonder in een boekje te staan en heeft daarna iemand de moeite genomen het op te schrijven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur