trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Carnaval ten einde samen met de lippen??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2005 17:06 

Ik ben 2 meter lang en als ik in het publiek speel richt ik mijn instrument ook nog schuin omhoog en dan kan niemand erbij :)

Schenkelaars Prestige Royal
Yamaha YCR8335S / Yamaha 14E

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2005 17:12 

Berend schreef:
Ik ben 2 meter lang en als ik in het publiek speel richt ik mijn instrument ook nog schuin omhoog en dan kan niemand erbij :)

Hehe, dat is makkelijk ja. Maar voor de "kleintjes" onder ons kan het wel eens problemen opleveren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2005 17:13 

Begrijp er helemaal niets van, maar na 35-40 optredens heb ik dit jaar helemaal geen last van mijn lippen gehad. Op dinsdagavond was het bereik nog hetzelfde als dat ik op vrijdag begonnen ben.

Hoop maar dat ze me volgend jaar ook weer met zo'n stel lippen uitrusten :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2005 17:33 

Makke schreef:
Berend schreef:

Hehe, dat is makkelijk ja. Maar voor de "kleintjes" onder ons kan het wel eens problemen opleveren.

dat zou dan dus inderdaad bij mij wel eens een probleem kunnen worden, met mijn smurfenlengte :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2005 08:56 

Wij hebben het slagwerk dat altijd voor de rest van de band komt staan. Dat is bij ons een keiharde regel, ook omdat het voor de timing beter is. En wij zijn tevens hofkapel dus mocht het slagwerk het niet aankunnen hebben we de raad van elluf die dan weer voor het slagwerk komt staan.
Zo staan wij altijd in een veilige ruimte. Maar inderdaad, je hebt altijd van die gekken die er op uit zijn en soms lukt het ze toch nog wel om een tik tegen je toeter te geven. Maar de meesten van ons tikken terug..... :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2005 09:26 

trompet-smurf schreef:
dat zou dan dus inderdaad bij mij wel eens een probleem kunnen worden, met mijn smurfenlengte :wink:

Hehe ;)

Jaws schreef:
En wij zijn tevens hofkapel dus mocht het slagwerk het niet aankunnen hebben we de raad van elluf die dan weer voor het slagwerk komt staan.

Dat is ook niet altijd de beste verdediging volgens mij. Wat denk je dat er gebeurt als die raad van elf mee begint te hossen?

Nee, in mijn ogen zijn de enige mensen die muzikanten kunnen helpen bij een carnavalsoptreden de muzikanten zelf. Ik stop ook gerust met spelen als het te wil wordt hoor. Liever even de boel afblazen dan een stel muzikanten zonder voortanden! :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 10:23 

marnix schreef:
Goh, ik meen me een topic te herinneren met allemaal stoere heldendaden..... :roll:

Paar daagjes van je trompet afblijven, en dan lekker weer alles opbouwen......

Succes

haha ik ga hier met je mee Marnix :lol:

Ik heb zelf alleen met de harmonie in 2 optochten moeten lopen en daar heb ik me gespaard !
Voor de rest ben ik van die trompet afgebleven en wel flink carnaval gevierd zoals ik al zei. De woensdag na carnaval (haringhappen) had ik weer een repetitie waar ik als een van de weinige nog vrij fris op de stoel zat (op het alcohol gehalte na :P :wink: maar ok dat is dan ook wat anders he)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur