trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Enkele gedragsregels en studieadviezen voor orkestmuzikanten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 22:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 20:16 

Maar wanneer wij onze partij niet kunnen, dan klieren we niet. We hebben zo wel onze 'regels'. En we kijken ook wel uit met wat we doen. En zijn zuinig op onze instrumenten. Er is nog nooit iets gebeurd, het moet leuk blijven. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005 23:26 

Girlpower schreef:
Maar wanneer wij onze partij niet kunnen, dan klieren we niet

Maar als anderen het niet kunnen wel toch? Hoe kunnen die anderen dan de concentratie opbrengen om iets te leren, als jullie klieren...?!

Ok, een geintje moet kunnen, maar je verhaal wekt de indruk dat er een paar klunzen bij zitten die niks kunnen en dat de rest dan voortdurend aan het rommelen is, terwijl zij iets goed proberen te doen. Misschien zou het beter gaan als ze wat meer serieus genomen werden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2005 08:23 

Girlpower schreef:
Mondstuk uit het instrument halen (wel heel gevaarlijk :lol:)

Is vaste prik bij de bassist van de kapel. Hij laat hem er ook altijd op staan!

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2005 13:07 

Dehaanmuziek schreef:
Girlpower schreef:
Klieren onder de repetitie, mijn grootste hobby. Ik heb ook nog een gezellig persoon naast me zitten, Remon die even hard meedoet. Muziekstandaards van elkaar in elkaar laten zakken,
Erg iritant, tijdens een repetitie en dus ook niet leuk! Er hoeft maar een keer toevallig een trompet of ander instrument onder te staan en het leed is niet meer te overzien!
Girlpower schreef:
mondstuk uit het instrument halen (wel heel gevaarlijk :lol:). .....................stempijp van me maatje er uit trekken en doorgeven, zodat zijn stembuis heel het orkest doorgaat.
Dat zijn geintjes waar je bij mij echt helemaal niet mee aan moet komen! Een 'vriend' van mij heeft nog niet zo lang geleden mijn trompet uit m'n tas gehaald en onder een kapstok tussen de jassen verstopt! Er hoefde dus maar iemand zijn jas te pakken en hij zou op de grond gevallen zijn! Gelukkig heb ik ook nog echte vrienden die me even waarschuwde! De 'vriend' is nog niet klaar met me! :evil:
Girlpower schreef:
Wij zorgen niet echt voor overlast, hoor. In dat orkest ligt het niveau gewoon niet hoog en moet je elke repetitie voor hetzelfde stoppen en ook nog eens steeds bij dezelfde personen. Dat wordt iriitant. Zeer irritant en ja, dan moet je je even vermaken. :lol:

Ja , ik denk dat het niveau van je orkest echt een stuk hoger zal zorden door dit soort humor! :mrgreen: :roll:
[/quote]

Ik ben het met Dehaan eens. De meeste grapjes zijn gewoon kinderachtig. Een dolletje op zijn tijd moet kunnen, maar als ik Girlpower moet geloven zijn ze bij hun vereniging meer tijd kwijt aan partijen van de pupitre blazen, pupitres losschroeven, mondstukken stelen, etc. dan aan muziekmaken... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2005 23:38 

het lijkt mij ook tamelijk irritant als dat telkens gebeurd. En volgens mij gaat na verloop van tijd iedereen zich eraan ergeren omdat het toch altijd dezelfde personen zijn die het doen wat de sfeer ook niet echt te goede komt. En van een anders instrument dien je af te blijven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2005 09:48 
Moderator

Girlpower schreef:
Klieren onder de repetitie, mijn grootste hobby. Ik heb ook nog een gezellig persoon naast me zitten, Remon die even hard meedoet. Muziekstandaards van elkaar in elkaar laten zakken, mondstuk uit het instrument halen (wel heel gevaarlijk :lol:). Muziek van standaard blazen, stempijp van me maatje er uit trekken en doorgeven, zodat zijn stembuis heel het orkest doorgaat. ( .....). Maarre we spelen ook nog tussendoor hoor.
Wij zorgen niet echt voor overlast, hoor. In dat orkest ligt het niveau gewoon niet hoog en moet je elke repetitie voor hetzelfde stoppen en ook nog eens steeds bij dezelfde personen.

Tjahet is maar wat je hobby is, ik vraag me af of sommige mensen dan niet beter bij een theekransje kunnen gaan. Zelfs bij de jeugdorkesten die ik dirigeer zijn de mensen nog meer gemotiveerd om er iets moois van te maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2005 11:20 

harpje schreef:
het lijkt mij ook tamelijk irritant als dat telkens gebeurd. En volgens mij gaat na verloop van tijd iedereen zich eraan ergeren omdat het toch altijd dezelfde personen zijn die het doen wat de sfeer ook niet echt te goede komt. En van een anders instrument dien je af te blijven.

Ik vind dat soort grapjes van een trompet onder de jassen verstoppen Zwaar kinderachtig... Ze moeten dat soort dingen ook niet bij mij flikken want dan moeten ze Echt oppassen, Wie der aan men trompet komt komt aan mij, en daar zullen ze niet blij mee zijn.... :evil: :evil: :evil:

"Jazz: The Sound of surprise!"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur