trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ergenissen tijdens een optreden.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 16:03 

In dat geval altijd met de drummer meegaan... meestal heeft de dirigent het sneller weer opgepikt dan het hele orkest...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 16:06 

niet als de drummer alleen fout zit en de rest van de begeleiding met de dirigent meegaat dan gaat alles doorelkaar en de meeste drummers hebben snel genoeg door dat ze fout zitten anders hadden ze beter geen drummer kunnen worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 16:09 

Of course, maar ik zat meer bij 'solo' te denken aan totaal alleen (alhoewel dat ook niet heel vaak voorkomt :S)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 16:13 

nee dan zit de drummer tijdens zijn rust door te rammen :wink: .(wat ik trouwens ook al eens mee gemaakt heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2005 16:25 

ik improviseer wel eens tijdens een nummer en dat staat bij ons vrij maar wel als het klinkt en er ook bij past. de leider zelf improviseert ook wel maar niet als ik dat al aan het doen ben, alles door elkaar terwijl het afgesproken is dat ie zijn gemak houdt, het volgende nummer hou ik me rustig maar dat heeft ie dan helemaal niet in de gaten. het ergste is nog zijn, hij kan wel improviseren en zo maar hij heeft zo'n vreselijk belabberde toon (niet dat het bij mij helemaal geweldig is) maar dat komt dan weer door zijn hazelip...en dan nog gewoon solo's weggeven, ik zou me dan schamen voor de gebodene kwaliteit :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2005 01:27 

Mensen in de zaal die aan het praten zijn, té hete lampen op je hoofd, dirigent die een ander tempo zwaait, TELEFOONS!!!@#$%#, 8va die mislukt 8) en vast nog wel meer..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2005 20:50 

in harmonie:
- mensen die niet het verschil kennen tussen dempers en bijgevolg enkel straight mute gebruiken hoewel ze eigenlijk wel een cup hebben.
- in een te kleine trompetsectie waar een trompettist dan nog op voorhand enkele pinten drinkt zodat zijn embouchure 'die dag' niet goed is...
- achteraf een opmerking krijgen dat je verkeerd bent ingevallen als de houtblazers liepen op snelle passages, de drummer nog sneller speelde en de bassen achterbleven en de dirigent ergens tussenin zwaait.

in bigband:
- effecten die niet mooi afgewerkt zijn: bv. een noot tesamen laten vallen (iemand die een tijd vroeger begint met een glissando zodat iedereen net niet samen eindigt)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2005 22:03 

mijn grootste ergernis is het verkeerd gebruik maken van een straight mute. als er cup staat een straight pakken en als er harmon staat een cup pakken. dat soort dingen.

en de muziek niet op orde hebben. is ook erg vervelend. iemand zit dan naast je zijn hele tas door te spitten terwijl je zit te spelen. en als die persoon zijn muziek uiteindelijk heeft is het stuk afgelopen. maar dat is dan niet tijdens een concert maar tijdens de repetitie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur