trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buren?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 00:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2003 15:34 
Moderator

Er zijn verschillende rechtzaken geweest waarbij de buren van muzikanten eisten dat er niet meer mocht gemuziceerd.
De meeste uitspraken daarvan waren dat je van 900 's ochtends tot 2100 uur 's avonds mag spelen. (wettelijk gezien dus) In principe hoef je dus geen rekening te houden met een kl*te buurvrouw die zegt dat je maar 1 keer per week mag oefenen.
Toch is het wel raadzaam om te overleggen om complete oorlogen te vermijden :lol: Ik geloof dat een rechtswinkel of advocatenkantoor dossiers/uitspraken van dergelijke zaken wel heeft liggen.
Kwestie van navraag doen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2003 18:52 

Ik woon ook in een vrijstaand huis en heb nog nóóit problemen gehad met de buren, alhoewel ze het wel horen. Vroeg op de dag, laat op de dag, nog nooit een reactie gekregen. Toffe buren dat ik heb hé? Indien er reactie zou komen, dan zou ik me er toch niets van aantrekken... Mijn passie is trompet en niemand gaat me tegenhouden om dit te beoefenen. Ik zal wel in discussie gaan hoor met de buren en zal ze wel overtuigen van m'n gelijk. Een beetje verdraagzaamheid in deze tijden is echter goud waard en ik ben blij dat ik verdraagzame buren heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2003 19:58 

Ik heb aan 2 kanten buren. De ene kant is verdraagzaam. maar de andere kant heeft 3 kleine kinderen, wat zou dan de oplossing worden?? Ik speel normaal tussen 12.00 en 19.00

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2003 15:37 

Vaak genoeg zijn zulke oefenkamers bezet... ;-) En dan mag je een beetje in de gang gaan blazen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2003 16:46 

Hey Trumpetthomas dat is haast exact dezelfde situatie zoals ik !

Vrijstaand huis, ouders spelen ook, maar nie echt thuis, En ik ambeteer mijn broers ook me mijn oefenen :) Mijn buren zijn niet echt zo enthousiast, maar er zijn voorbijgangers die blijven luisteren (naar wat weet ik nie ik speel zo slecht :( )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2003 21:09 

Misschien naar de kixken die je produceert?? Ik heb trouwens van hetzelfde probleem last (qua spelen bedoel ik).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2003 07:36 

ik denk wel eerder dat ze het mooi vinden, soms applaudiseren ze zelfs als ik eens iets doorspeel(zelden hoor ;) ). (meestal is het een geharrewar van verschillende stukken de moeilijkste passages eruit of wat oefeningen...)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur