trompet.nl > forum > Toon onderwerp - zenuwen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 05:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2007 17:09 

Citaat:
Dinxperloo, Thorn, Aarlanderveen, en ik sla er vast teveel over

Wij (Dinxperlo (met 1 o dus :P ) huren idd profs in...Ik zit nog niet zo lang bij het orkest dus heb er niet echt een beeld van hoeveel dat er zijn. Ik vind dit wel jammer, we kunnen het ook heus wel zonder die profs..waarom moeten ze dan altijd voor de makkelijkste weg kiezen :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2007 17:12 

toet'n!! schreef:
Citaat:
Dinxperloo, Thorn, Aarlanderveen, en ik sla er vast teveel over

Wij (Dinxperlo (met 1 o dus :P ) huren idd profs in...Ik zit nog niet zo lang bij het orkest dus heb er niet echt een beeld van hoeveel dat er zijn. Ik vind dit wel jammer, we kunnen het ook heus wel zonder die profs..waarom moeten ze dan altijd voor de makkelijkste weg kiezen :roll:

Kunnen we alsjeblieft ontopic blijven wat dat onderwerp van profs inhuren is al zo ontzettend uitgemolken in een ander onderwerp :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2007 17:35 

Ik doe ook elk jaar mee aan ons eigen solistenconcours!
Maar ik ben het wel met Erik eens, muziek is geen wedstrijd. Ik zie het zelf dan ook meer als een soort open podium, mensen laten zien wat je kan. En dat er toevallig een jury bij zit geeft dan wel net dat beetje extra spanning, wat sommigen nodig hebben (ik wel, in elk geval)
Maar ook wat Camel zegt is waar, Zorg dat je je stukkie kan spelen (lees:dromen) dat scheelt je al de helf aan zenuwen.
Pillen zijn inderdaad voor zieke mensen. Als je rustiger wordt van pillen gaat er volgens mij ook veel emotie verloren en dus ook muzikaliteit.
En als je steeds pillen gebruikt als je een solo hebt leer je nooit met je zenuwen omgaan!

:idea: Bluf is dan weer wel een goed middel!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2007 20:11 

Maar wat als je faalangst hebt en je daar vanalles aan geprobeerd heb te doen en het wil niet lukken. Dan zou ik toch voor die pillen gaan.

Wat nu als je geen faalangst heb maar die zenuwen het plezier wegnemen en het voor je verpesten. Dan zou ik toch ook zeker eens pillen overwegen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2007 01:14 

Citaat:
Wat nu als je geen faalangst heb maar die zenuwen het plezier wegnemen

dan heb je faalangst . . . . :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2007 08:56 

Hoeft niet er zijn genoeg andere vormen van angsten die hetzelfde kunnen doen, maar dat doet er verder niet toe.

Wat ik probeer te zeggen is dat als je angst/zenuwen je zo beïnvloeden dat de lol er vanaf is, dan kun je er of voor kiezen alleen thuis te spelen of met een pilletje ook concerten enz. te doen. En daarom vind ik het niet altijd fout om iets te gebruiken van te voren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2007 10:42 

We hadden het niet over concerten, maar over een solistenconcours!
Bij een concert speel je met z'n allen, dan zijn de zenuwen meestal nog wel te overzien.
Bij een solistenconcours is dat heel anders.
Als je zoveel zenuwen hebt dat je er geen plezier meer aan beleeft (ik ga met Theo mee: faalangst) dan moet je er gewoon niet aan beginnen, het is toch je hobby?!
Maar je komt er waarschijnlijk pas achter als je een keer meedoet! :wink: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2007 11:47 

Citaat:
Bij een concert speel je met z'n allen, dan zijn de zenuwen meestal nog wel te overzien

tenzij het ineens is aangevuld met beroepskrachten en je niet meer durft te spelen vanwege het verschil in nivo . . . . .. . :lol: :lol: :wink:

Ben het met je eens dat het meestal in de hobbysfeer is. Maar er zijn ook momenten (bijvoorbeeld de wat belangrijkere optredens oid) dat je toch de zenuwen krijgt. Mijn ervaring is dat je daar zonder chemicalieen tegen te gebruiken heel wat kunt overwinnen. Als dat niet lukt, moet je gewoon stoppen met dat soort "uitdagingen"/optredens en iets gaan doen wat je wel leuk vind of wat je wel als ontspannende/energieke hobby ervaart . . . .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur