trompet.nl > forum > Toon onderwerp - trompetforum.nl opgeheven
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: trompetforum.nl opgeheven
BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 09:23 

Nou, daar kan ik wellicht het een en ander over zeggen.
De hoeveelheid nonsenstopics over goedkopere instrumenten, over gezemel over kicksen, het omlaaghalen van musici die in de media verschijnen. Het maakt het niet bepaald aantrekkelijk om te reageren.
Wat moet ik als beroepstrompettist nu met een opmerking dat kicksen van mij erger zouden zijn als die van een amateur?
Wat voor tips moet ik geven aan iemand die voor 159 euro een instrument wil kopen, en alleen maar wil horen dat hij de goeie keuze maakt?

De meeste beroepstrompettisten hebben daar geen zin in. Denk ik. En geef ze eens ongelijk. Kwaken vanaf de comfortabele zijlijn is maar al te eenvoudig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 11:56 

Citaat:
De meeste profs die ik ken laten zich op geen enkel forum zien.

Nou nou, ik moet toch zeggen dat bijvb op TrumpetHerald er een heel aantal profs als ook gerelateerde profs/bedrijven (Trent Austin, Torpedo Bags, Eclipse, Facet mutes en consorten) posten.
En aan hun reacties zie je toch dat ze regelmatig en aandachtig meelezen.
Alleen houden ze hun reacties beperkt en proberen ze niet, zoals sommigen, benoemd te worden tot de meest actieve poster. Wanneer ze posten, doen ze dat ook meteen to the point in tegenstelling tot de daar welbekende capt Kirk :lol:

Cornet : Conn 80a (1919) met GR L66,9 #6 + Curry 1,5 BBC
Bugel : Kanstul 1525 met Curry 1,5 FL + Ray Farr Diamond

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 13:18 

camel schreef:
Nou, daar kan ik wellicht het een en ander over zeggen.
De hoeveelheid nonsenstopics over goedkopere instrumenten, over gezemel over kicksen, het omlaaghalen van musici die in de media verschijnen. Het maakt het niet bepaald aantrekkelijk om te reageren.

Maar dat dóe je wel, en hoe!

camel schreef:
Wat moet ik als beroepstrompettist nu met een opmerking dat kicksen van mij erger zouden zijn als die van een amateur?

Goed voorbeeld. De opmerking dat 't voor een beroepstrompettist erger is om te kiksen dan voor een amateur komt natuurlijk ergens vandaan. En als ik 't me goed herinner was die opmerking goed beargumenteerd. Dat schreeuwt om een duidelijk goed onderbouwd antwoord. Diegene die dat in z'n mars heeft moet dat vooral doen, maar als men dit soort discussies persoonlijk neemt & er vanuit die point of vieuw op reageert kunnen andere lezers er niks meer mee en die gaan daar dan echt niet meer reageren. Niet alleen omdat ze er niks mee kunnen (ze kennen jou nl. niet) en /of omdat ze zich geintimideerd voelen. Zo van: 'Ik hou m'n kop wel want anders wordt die er vanaf gehakt'. Jammer? Vind ik wel. Een forum is bij uitstek dé plek om kennis te delen of op te doen, althans zo zie ik 't en zo ga ik daar mee om.

camel schreef:
Wat voor tips moet ik geven aan iemand die voor 159 euro een instrument wil kopen, en alleen maar wil horen dat hij de goeie keuze maakt?

Dat een amateur niet begrijpt dat je voor dat geld beter geen nieuw instrument moet aanschaffen, is dat die amateur aan te rekenen? In zekere zin wel want iedereen kan 't op z'n klompen aanvoelen dat een nieuw instrument van 160 ballen niet te vergelijken is met een toeter die 't 10 voudige kost. Alleen..... ze lijken zo verrekt veel op elkaar.
Laten de vergelijking eens doortrekken naar fietsen: een opoefiets die je bij de Praxis voor nog geen € 125,- nieuw koop is uiteraard een heel ander ding dan een Batavus of Gazelle opoe die toch gouw 't driedubbele doen. Iemand die er ook maar een beetje kijk op heeft snapt natuurlijk gelijk dat daar een begrijpelijke discrepantie is. Toch zien ze er voor een onnozele leek 't zelfde uit, hebben allemaal twee wielen en een stuur. Daar kan je je schouders over ophalen maar je kan ook -als vakman, als prof- even uitleggen waar 'm de verschillen liggen. Als vervolgens jouw woorden in de wind geslagen worden is dat natuurlijk zonde maar ik heb de ervaring dat dat slechts zelden 't geval is. Heeft ook een beetje te maken met de toon van die uitleg natuurlijk. Het is toch leuk en ook aangenaam om kennis te delen?

camel schreef:
De meeste beroepstrompettisten hebben daar geen zin in. Denk ik. En geef ze eens ongelijk. Kwaken vanaf de comfortabele zijlijn is maar al te eenvoudig.

Ik geef ze geen ongelijk als ze de vaardigheden missen om goed te lezen en goed te kunnen schrijven, en al helemaal niet als ze de vaardigheden missen om goed te kunnen argumenteren en zaken van diverse kanten te aanschouwen vòòr ze op de 'Bevestig' knop duwen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 13:27 

wiemelen schreef:
Citaat:
De meeste profs die ik ken laten zich op geen enkel forum zien.

Nou nou, ik moet toch zeggen dat bijvb op TrumpetHerald er een heel aantal profs als ook gerelateerde profs/bedrijven (Trent Austin, Torpedo Bags, Eclipse, Facet mutes en consorten) posten.

Amerika, de 'thuisbasis' van Trumpetherald.com is een groot land waar heel veel beroepstrompettisten wonen en veel trompetgerelateerde bedrijven in welke zin dan ook aktief zijn Wiemelen. Als je al lezende een beetje oplet wie er regelmatig reageert ga je steeds meer gasten herkennen. 't zijn er nl. niet zo bar veel.
Hoeveel procent van de beroepstrompettisten die Amerika kent zijn op dat forum aktief? Ik denk een heel klein percentage. t' Zou zomaar zo kunnen zijn dat het percentage profies hier op trompet.nl ongeveer 't zelfde is. Maar dat is een veronderstelling.

wiemelen schreef:
Wanneer ze posten, doen ze dat ook meteen to the point in tegenstelling tot de daar welbekende capt Kirk :lol:

Toch lees ik ook heel veel slap geouwehoer van anderen dan Capt. Kirk alleen. Wat dat aangaat doet Trompet.nl 't niet veel slechter hoor 8)

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 13:27 

Ik reageer wel, voornamelijk uit narrigheid :wink:

Die opmerking over die kicks was NIET goed beargumenteerd. Ja, de argumentatie was grofweg:"Jij hebt ervoor geleerd, dus is het erger". Maar goed, dat is geen serieus te nemen argumentatie. Maar gewoon een mening.

Wat ik altijd een beetje jammer vind, is dat als iemand het oneens is, dat er dan met de term begrijpend lezen wordt gesmeten.
Over het algemeen vliegen hier de drogredeneringen en dooddoeners om je oren.

Maar ach. Deze site is toch niet serieus te nemen. Leuker is de voorgenoemde Trumpetherald, waar je door veel lezen wél iets op kan steken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 14:07 

Hoe gaat ie met stoppen met roken Marnix? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 14:10 

Goed man! En jij?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2012 14:13 

Ik had me vast voorgenomen nooit meer op een post van jou te reageren, en ik weet bijna zeker dat ik ook hier weer spijt van ga krijgen, maar je laat me eigenlijk bijna geen keuze.

camel schreef:
Ik reageer wel, voornamelijk uit narrigheid :wink:

Narrigheid? Dus het is de bedoeling dat het leuk gevonden wordt? Of heb je een 'r' te veel geschreven?

camel schreef:
Die opmerking over die kicks was NIET goed beargumenteerd. Ja, de argumentatie was grofweg:"Jij hebt ervoor geleerd, dus is het erger". Maar goed, dat is geen serieus te nemen argumentatie. Maar gewoon een mening.

En dat is dan weer jouw mening. Los van het feit dat Ruli zijn opmerking niet kwaad, maar gewoon beschouwend bedoelde, hetgeen jij volledig verkeerd opgevat hebt, vind ik persoonlijk dat zijn opmerking wel degelijk goed beargumenteerd was. Ik vind dat mij een kiks erger aangerekend mag worden dan een amateur. Dat staat wat mij betreft los van de discussie over de kiksentellers op dit forum die zich inderdaad beter met muziek luisteren zouden bezighouden. Vreemd genoeg ben ik het daarover volledig met je eens.

camel schreef:
Wat ik altijd een beetje jammer vind, is dat als iemand het oneens is, dat er dan met de term begrijpend lezen wordt gesmeten.
Over het algemeen vliegen hier de drogredeneringen en dooddoeners om je oren.

Het spijt me dat ik het zo direct en onomwonden breng, maar lees jij je eigen posts eigenlijk wel eens terug? Hoe vaak heb ik jou om een uitleg of nadere beschouwing gevraagd, en nul op het rekest gekregen? Ik ben gestopt met tellen.

camel schreef:
Maar ach. Deze site is toch niet serieus te nemen. Leuker is de voorgenoemde Trumpetherald, waar je door veel lezen wél iets op kan steken.

Ik heb er lang over nagedacht, maar kan geen reden bedenken waarom je dan nog één voet op deze pagina's zet, behalve misschien om ons het leven zuur te maken. Deze laatste opmerking verklaart voor mij héél, héél, veel.

EDIT: Of Thomas slaat hier de spijker volledig recht midden op de kop, dat kan natuurlijk ook!:
NJFO-Thomas schreef:
Hoe gaat ie met stoppen met roken Marnix?

En nu ga ik me voorlopig weer aan mijn aan mezelf gedane belofte proberen te houden.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur