trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buren?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 jun 2024 09:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2004 19:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Wij noemen dat "Free Jazz" :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2004 08:37 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Een beetje experimenteel maar dat is wel ruig

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 11:52 
Offline

Geregistreerd: 21 nov 2002 15:33
Berichten: 22
Woonplaats: Losser
Ik speel al jaren best vaak op de Silent Brass. Het intoneert met name in de laagte echt anders, maar als je ook nog maar regelmatig zonder studiedemper speelt, vind ik dat niet zo'n probleem. Om al te veel klankvervorming te voorkomen, vrijwel zonder galm van de Silent Brass spelen. Ik heb zelf ook 2 kinderen, die al in bed leggen als ik tijd heb om te spelen (19.30 -20.30 uur), dan moet je wel wat. Is ook voor de buren, ook met kleine kinderen wel zo prettig. Als ik overdag ook tijd heb om te spelen, dus m.n. in het weekend, speel ik altijd zonder demper. Ik ben blij met de Silent Brass, want altijd naar het clubgebouw lijkt me ook verre van ideaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2010 19:01 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Hier vind je "gelijkgestemde" buren :wink:

http://www.vestia.nl/index_tekoop.asp?i ... -Hoogvliet


dinsdag a.s. gaan ze opnames maken van editieNL

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2010 17:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2006 14:53
Berichten: 1070
het heeft even geduurd, maar ook ik woon tegenwoordig in een "studenten"huis (ik ben de enige student) waar ik kan toeteren wanneer ik wil.

Overdag zijn mijn medebewoners aan het werk en 's avonds rent iedereen tot zeker 23u door het huis. ideaal...


Gewoon een kwestie van goed zoeken (alleen mogelijk bij studentenhuizen, ik weet het :P ).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2010 21:17 
Offline

Geregistreerd: 02 aug 2009 19:12
Berichten: 45
Woonplaats: dadizele, belgie
geen enkel probleem mee..

Ik speel al sinds mijn 9 jaar drum .. (ben nu 18)

maar ik respecteer dan ook wel enkele dingen..
ik speel niet tussen 21 en 9 ... dus.. (en op zondagvoormidag) Dus daarmee.

nu speel ik sinds een een eindje ook trompet.. heb er nog geen problemen mee gehad. wel 1 keer gehad dat mijn buurvrouw kwam aanbellen en me vroeg of ik wilde stoppen met spelen dat haar kleinzoon lag te slapen..
voor de rest nog niets meegemaakt.

_________________
nemo est quichat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2010 18:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2009 19:09
Berichten: 279
Ik speel 5x per week thuis, steeds 1,5 uur in blokjes van 10 minuten met 5 minuten pauze. Dat alles op de derde verdieping van de woning. Soms de eerste 2x 10 minuten met een cup erop. Helaas een buurman die zich er geweldig aan stoort. Geprobeerd te overleggen over tijden dat het hem al dan niet schikt, maar hij wil dat ik helemaal stop.
De man is helaas 7 dagen van de week 24 uur per dag thuis (werkt niet) dus wanneer ik het ook doe: hij hoort het altijd.
Ik speel overigens alleen op dinsdag in de avond (tot max 20 uur) de rest van de week in de middag (dan is er namelijk niemand thuis, alleen hij dus wel...........).

Hoe doen de gedreven profs dat? Die wonen toch echt niet allemaal vrijstaand neem ik aan. En spelen ook niet voortdurend met dempers op.
Het is overigens een kwestie van tolerantie. Mijn trompetleraar speelt ook thuis geeft (niet vaak overigens) ook nog les aan huis en heeft nooit problemen.

Een trompettist die op gezette tijden speelt is denk ik altijd nog beter dan een gezin met vijf kinderen waarvan de helft 's nachts huilt.............


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2010 22:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Leen schreef:
Ik speel 5x per week thuis, steeds 1,5 uur in blokjes van 10 minuten met 5 minuten pauze. Dat alles op de derde verdieping van de woning. Soms de eerste 2x 10 minuten met een cup erop. Helaas een buurman die zich er geweldig aan stoort. Geprobeerd te overleggen over tijden dat het hem al dan niet schikt, maar hij wil dat ik helemaal stop.
De man is helaas 7 dagen van de week 24 uur per dag thuis (werkt niet) dus wanneer ik het ook doe: hij hoort het altijd.
Ik speel overigens alleen op dinsdag in de avond (tot max 20 uur) de rest van de week in de middag (dan is er namelijk niemand thuis, alleen hij dus wel...........).

Hoe doen de gedreven profs dat? Die wonen toch echt niet allemaal vrijstaand neem ik aan. En spelen ook niet voortdurend met dempers op.
Het is overigens een kwestie van tolerantie. Mijn trompetleraar speelt ook thuis geeft (niet vaak overigens) ook nog les aan huis en heeft nooit problemen.

Een trompettist die op gezette tijden speelt is denk ik altijd nog beter dan een gezin met vijf kinderen waarvan de helft 's nachts huilt.............


Die buurman moet maar werk gaan zoeken...
Want in principe is het zo dat je (binnen de grenzen van het redelijke) tussen 8 en 2200 uur gewoon je hobbie mag beoefenen thuis.
Als hij nu nachtdiensten zou draaien, kan ik me er iets bij voorstellen, dat hij er niet van gecharmeerd is. Maar hierover zijn al talloze rechtzaken geweest. Hij heeft gewoon pech. En als hij dan al zo vaak thuis moet zijn, heeft hij in elk geval eens een reden om met zijn kadaver eens wat frisse lucht te gaan snuiven als jij zit te oefenen.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.