trompet.nl > forum > Toon onderwerp - concervatorium of niet?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 173 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2005 00:32 
Moderator

bartjefrit schreef:
erikveldkamp schreef:
Als je in deze tijd waar er een overschot aan muzikanten is nog conservatorium wilt doen, denk er dan van tevoren goed bij na wat je er mee denkt te kunnen gaan doen. De concurentie is erg groot dus ik zou zeker proberen op een conservatorium te komen waar er een breed aanbod is. Dus niet alleen qua hoofdvak docenten, maar ook voor de bijvakken. Je moet jezelf zoveel mogelijk de kans geven om er werk in te kunnen krijgen.

Of, zoals tegenwoordig ook vaak gebeurt, eerst een andere opleiding doen zodat je een ' backup' hebt mocht het niks worden.

Onzinnig, want daarmee geef je al aan dat je je toekomst niet helemaal vertrouwt, en kun je het evengoed laten.....
Bovendien kun je dan niet al je tijd in je instrument steken, wat je studie niet ten goede komt.

mijn mening

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2005 08:07 

Girlpower schreef:
Ik moet 6 en 8 juni voor de havo voor muziek en dans, Rotterdam.

Laat maar weten wat het geworden is. Succes in elk geval, het is een hele leuke school.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2005 09:06 

marnix schreef:
bartjefrit schreef:
erikveldkamp schreef:
Als je in deze tijd waar er een overschot aan muzikanten is nog conservatorium wilt doen, denk er dan van tevoren goed bij na wat je er mee denkt te kunnen gaan doen. De concurentie is erg groot dus ik zou zeker proberen op een conservatorium te komen waar er een breed aanbod is. Dus niet alleen qua hoofdvak docenten, maar ook voor de bijvakken. Je moet jezelf zoveel mogelijk de kans geven om er werk in te kunnen krijgen.

Of, zoals tegenwoordig ook vaak gebeurt, eerst een andere opleiding doen zodat je een ' backup' hebt mocht het niks worden.

Onzinnig, want daarmee geef je al aan dat je je toekomst niet helemaal vertrouwt, en kun je het evengoed laten.....
Bovendien kun je dan niet al je tijd in je instrument steken, wat je studie niet ten goede komt.

mijn mening

Dat heeft naar mijn mening niks met het 'vertrouwen in de toekomst' te maken; het is gewoon een realistische vooruitblik!

Laatst bijgewerkt door bartjefrit op 26 mei 2005 10:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2005 09:38 

Hans schreef:
Girlpower schreef:
Ik moet 6 en 8 juni voor de havo voor muziek en dans, Rotterdam.

Laat maar weten wat het geworden is. Succes in elk geval, het is een hele leuke school.

Thnx, zal ik doen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2005 13:15 

marnix schreef:
mijn mening

Je voorkomt hier wel mee dat er weer een hele horde, goed opgeleidde, muzikanten in de WW terechtkomen. Je hebt dan tenminste nog een troef achter de hand.
En trouwens waarom zou je je slechts richten op maar 1 leuk ding in het (beroeps-)leven, als er nog zoveel meer is?

mijn idee...

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2005 15:09 

Precies, is toch niks mis met om een plan B achter de hand te houden!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2005 16:52 

Na mijn HAFA C was ik ervan overuigd dat ik beroepsmuzikant wilde worden. Maar omdat het erg onzeker is in die branche, heb ik toch eerst een andere beroepsopleiding afgerond (met het idee daarna alsnog naar het conservatorium te gaan).
Ik ben nu blij dat ik niet naar het conservatorium ben gegaan en dat ik muziek als hobby heb gehouden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2005 16:56 

Ik heb zo'n 15 jaar geleden toelatingsexamen gedaan in Hilversum, maar dacht er toen veel te licht over en dus is het niets geworden!
Achteraf heb ik er wel spijt van dat ik toen niet heb doorgezet om alsnog naar het conservatorium te gaan!
Nu hoef ik er niet meer aan te beginnen! :cry:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 173 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur