Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
Niet goed ontvetten is waarschijnlijk een oorzaak van het bladderen. verder is lak uit zo'n spuitbusje niet zo hard, dus misschien moet er een laag blanke (harde) lak overheen, met name daar waar je 'm vasthoudt.
(ik heb er wel eens een fiets mee gespoten, en dat was ook niet erg slijtvast. "Normale" trompetlak is een moffellak, die is spijkerhard)
Wat mij dan wel weer tof lijkt is om mijn messing trompet bij de beker te beschilderen met rode vlammen, maar dan wel rood zoals:
die lak zal wel schreeuwend duur zijn...
dat lijkt me duidelijk, maar ik had bedacht om dat vlammenpatroon uit de snijden uit plakplastic oid, de rest van de toeter ook af te schermen en dan spuiten...... maar hoe te spuiten is een tweede natuurlijk.
Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08 Berichten: 1845 Woonplaats: Groningen
Ik heb gewoon cheape verf uit een spuitbusje gebruikt, die semitransparante lak zal inderdaad vrij duur zijn...
Een patroon of tekst op de beker is niet moeilijk, je pakt gewoon een stuk karton of papier, snijdt de gewenste vorm uit, er op leggen er spuiten maar!
Ik heb het ook bij die toeter gedaan (was een althoorn btw) met een tekstje er op.. zag er wel gaaf uit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen