trompet.nl > forum > Toon onderwerp - MP3
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 22:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 12:31 

Ik heb ondertussen even wat rondgesurfd, en las iets over de nieuwe generatie minidisc, namelijk HiMD, waarmee je schijfjes van 1GB kunt beschrijven... enorm veel ruimte dus...ik denk dat het sowieso zo eentje gaat worden :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 16:34 

1 GB?!?!?! die moet ik hebben!!! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 22:51 

Idd... dat dacht ik ook.
Maarrr nu vraag ik mij dus ook ernstig af of je deze schijfjes ook op standaard minidiscs kunt afspelen (waarschijnlijk niet) maar eigenlijk, nog belangrijker... of je je oude schijfjes wel op deze nieuwe kunt afspelen.
Als dat laatste niet het geval is, twijfel ik nog wel ff over de aankoop :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 08:59 

mi trompeta schreef:
Idd... dat dacht ik ook.
Maarrr nu vraag ik mij dus ook ernstig af of je deze schijfjes ook op standaard minidiscs kunt afspelen (waarschijnlijk niet) maar eigenlijk, nog belangrijker... of je je oude schijfjes wel op deze nieuwe kunt afspelen.
Als dat laatste niet het geval is, twijfel ik nog wel ff over de aankoop :?

Dit zal vrijwel het geval zijn, dit is een techniek die heet backwards compatible:

Je ziet het ook wel bij een DVD-speler (en over een tijdje bij de Blu ray- Disc) Met een DVD speler kan je normale dvd´s afspelen, cd-roms en ook audio cd´s.
Daarintegen kan je niet met een normale cd-speler een dvd afspelen zoals iedereen weet.

Als de markt er zich dus aan houdt (wat vrijwel het geval zal zijn, anders koopt toch niemand het) dan zal het zeker zijn dat je je oude schijfjes kunt afspelen op de nieuwe.

En om er zeker van te zijn vraag je het bij de aankoop even voor de zekerheid na :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 11:22 

ikheb even gezocht en gevonden!! :D maar serieus dit apperaatje is echt te mooi. Alles kan je er mee doen erg veel ruimte (45 cd's)

Afbeelding (alt+ p)

Mooi is die alleen wel erg prijzig, 479,00 euro!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 13:34 

misschien is het ook niet geheel onbelangrijk dat MP3 de hoogste en laagste frequenties er af snijdt (vandaar de kleine bestandsgrootte). en uit ervaring weet ik dat dan je tibre niet mooi op de omnames komt.. je kan dan net zo goed op een plastic trompet gaan spelen. zelf neem ik nu alles op met MD .. echt een stuk makkelijker

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 18:17 

kijk eens op kieskeurig .nl voor prijs/kwaliteit vergelijkingen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 18:33 

cees schreef:
misschien is het ook niet geheel onbelangrijk dat MP3 de hoogste en laagste frequenties er af snijdt (vandaar de kleine bestandsgrootte). en uit ervaring weet ik dat dan je tibre niet mooi op de omnames komt.. je kan dan net zo goed op een plastic trompet gaan spelen. zelf neem ik nu alles op met MD .. echt een stuk makkelijker

Dat klopt niet hoor. Alle compressie methodes zijn ongeveer hetzelfde, inclusief de Mindisc methode.

Het geluid dat het oor toch niet hoort wordt er uit gefilterd. Om een voorbeeld te geven het oor hoort het niet als je een speld laat vallen tijdens een orkesttutti. Het heeft niet direkt met hoge of lage frequenties te maken.

MP3 is volgens mij ook niet een slechtere kwaliteit in vergelijk met een MD. Maar zoals gezegd is MP3 ook al lang weer een oud formaat. MP4 of AAC comprimeert veel beter, het geluid is beter en de bestandsgrootte is kleiner.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur