trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Help, mijn buurman speelt Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 05:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2006 17:15 

chaseaddict schreef:
Trompettor schreef:
Maar als ik alleen thuis ben, dan speel ik meestal in de woonkamer, omdat mijn toon dan veel beter tot zijn recht komt.

Geholpen wordt bedoel je? :D

Er zijn er die bewust in de klerenkast oefenen omdat het daar " zwaar" toeteren is. 8O
Dit zou bevordelijk zijn voor het uithoudingsvermogen bovendien op alle andere plekken zal het je makkelijker afgaan wat bevordelijk is voor het zelfvertrouwen. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2006 17:21 

klopt,in onze repetitieruimte is het behoorlijk zwaar spelenen bij elk orkest hoor je alle muzikanten praten over hoe makkelijk ze konden spelen zonder moe te worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2006 17:56 
Moderator

Ik woon in een hoekhuis en heb dus maar met 1 buurman te maken, die zelf gitaar speelt. :? Voor 20.00 uur speel ik zonder en na 20.00 uur met een Wallace demper, die uitstekend bevalt. (blaast zonder veel extra weerstand)
Een "zware" repetitie ruimte heeft inderdaad tot gevolg dat je in een grote zaal voor je gevoel makkelijk speelt. Maar na een flink aantal repetities in zo'n droge ruimte gingen we naar een Concours in Middelburg (2004) in een ruimte met een enorme nagalm, waar we ons tijdens het inspeelwerk werkelijk te pletter schrokken. Gelukkig telt zo'n inspeelwerk niet mee in de beoordeling maar er sluipen toch wat onzekerheden in m.b.t. de dynamiek.
Goede les voor de volgende keer was de conclusie ;
en dat we bij een volgende gelegenheid de generale repetitie maar in een kerk o.i.d. moeten houden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2006 18:39 

Mijn mening over de geluidshinder is deze.
Als je kunt repeteren op een redelijk aanvaardbare tijd, bij mij is dat tussen 17.30 en uiterlijk 20.00 uur ( met demper), dan veroorzaak je zo min mogelijk overlast.
De tijd dat ik nog tenor erbij speelde, speelde ik in het begin in de klerenkast, en een paar maanden later steeds meer erbuiten.
Zijn je buren ziek of liggen er kleine kinderen op bed dan speel ik ook in de kast met mijn trompet.
Daarnaast zorg ik ook, en dat geldt ook voor jezelf, voor de nodige afwisseling in je repetitie.
Het is erg taai voor de buren om steeds maar hetzelfde te horen, toonladders en lipbindingen enz, maar dat kun je ook improviseren met een leuke cd oid, leer je meteen nog andere dingen
Succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2006 22:44 

Ik kijk ervan op dat ik nog geen klachten heb gekregen :P Ik martel mijn buren toch ook wel met eindeloze saaie oefeningen en ik toeter best lang door (soms tot 9 uur). Als ik na 9 uur nog wil spelen doe ik dat in een andere kamer, die eigenlijk te groot en ijskoud is, maar die wel aan de vrijstaande kant ligt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2006 00:01 

met het mannetje studeer ik meestal om 18.00 uur en alleen wil ik nog weleens tot 22.00 uur doorgaan. Ik woon in een flat en de bovenbuurvrouw is 1x naar beneden gekomen omdat ze een barstende hoofdpijn had en ziek was. Toen ben ik gewoon gestopt. Voor de rest heb ik eigenlijk nergens last van omdat we voor de rest erg rustig zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2006 19:17 

Ik ben een gelukkig man, ik speel vaak tot 21.00 uur en heb nog nooit een klacht gehad, de buren komen zelfs naar me toe om te zeggen dat ze horen dat ik progressie maak :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2006 20:12 

Mijn buurvrouw zegt altijd dat ik meer moet oefenen.
Is dat positief of negatief? :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur