trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 01:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2002 12:46 

Ik wil niemand demotiveren of zo hoor :( , maar diploma's zeggen niet alles. Hoewel ik in een ver verleden mijn D diploma heb gehaald wordt ik er toch 10 keer uitgespeeld door luitjes die geen diploma's hebben. Natuurlijk is zo'n diploma leuk om naar toe te werken, maar echte muzikaliteit komt uit je hart, niet uit je diploma :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2002 14:01 

bartjefrit schreef:
Maken diploma's en punten zoveel verschil in de amateurwereld??
Ik heb nog nooit een examen gedaan of eigenlijk niet hoeven doen. Dat heeft niets met de vereniging te maken, die speelt in superieure afdeling en heeft altijd een eigen opleidingsinstituut gehad. Mijn niveau heeft er echt niet onder geleden. Als amateur maken die diploma's toch helemaal niets uit?

Punten in de amateurwereld niet belangrijk? Bij veel orkesten waar ik heb gespeeld, was de (jaarlijkse) puntenjacht op het concours het belangrijkste evenement, ookal roepen ze van niet: extra repetities, mensen extra onder druk zetten meer te oefenen of een (tijdelijk) stoeltje terug te gaan, extra mensen inhuren (zie ook elders in dit forum). Ook: Als je niet gezakt bent toch opnieuw examen doen, als je het puntenaantal te laag vindt is om in het openbaar te noemen, etc.
Mensen zijn nu eenmaal ingesteld om overal een wedstrijd van te maken, inplaats van een lolletje.

Om ook een goed punt van die examens te noemen: je krijgt de theorie wel op een gestructureerde manier aangeboden, en grote hiaten zullen dan niet gauw ontstaan.
Een mooi voorbeeld van eenzijdige opleiding (ik geef toe, op iets ander niveau): Phil Smith (zie intropagina www.trompet.nl, CNN interview):

Did your history of playing on street corners and in concerts with Salvation Army bands prepare you for Juilliard?
Oh, I was completely behind the eight ball. What I knew was cornet and brass banding -- I knew nothing about being a trumpet player.
For my audition at Juilliard, the orchestra person put up a piece of music and asked me to play. So I played what I saw -- which trumpet players very often don't do. They look at the music, but play it perhaps a major third higher or a perfect fourth higher -- they transpose. I knew nothing about the technique of transposition. I played what I saw, which is what happens in the brass band. The man stopped me and said, "What are you doing? You should play it this way." And I looked at him like he was crazy -- I didn't know what to do.

Feit is, met hem is het allemaal nog wel goed gekomen, dus waarom met anderen niet...... :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2002 15:25 

Hey je kunt orkesten en individueel niet zo vegelijken . Natuurlijk er zit een deel prestige in, maar de belangrijkste drijfveer om naar een hogere afdeling te gaan of te proberen niet te degraderen. Hoe hoger je staat , hoe meer geld je krijgt !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2002 14:09 

kijk en dat met lof slagen kan iedereen, als je examen doet op je 18e ofzo, bij onze vereniging doe je examen als je 2 jaar les hebt. vind je het gek dat je dan niet met lof slaagt.
(ik heb trouwens a,b en c en ga binnenkort voor d)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2002 15:31 

Yo thomas jongen moet je eens luisteren. Ik ben 16 en ik heb ook 2 jaar les op dit moment!!!...dusss... 8O :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2002 17:23 

nou jongen gefeliciteerd 8) maar speelde je daarvoor al of niet :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2002 09:37 

nope...:D ben op mijn 14de begonnen tot nu toe...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2002 13:36 

Volgens mij hoort dit soort geneuzel allemaal bij dat trompet-macho gedoe (zie ook andere onderwerpen op trompet.nl), moeten we nou onder de indruk zijn? :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur