trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Pimp my trompet.nl
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Vind je dat er weleens iets vernieuwends mag gebeuren met deze site?
ja 68%  68%  [ 23 ]
nee 32%  32%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 34
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 17:24 

Ik ben het er helemaal mee eens dat de site wel wat vernieuwing kan gebruiken. M.n. de zeer gebrekkige vraag en aanbod functie irriteert mij (en enkele collega trompettisten) nogal. M.n. het niet gemakkelijk iets kunnen verwijderen of aanpassen is erg vervelend.
Zoals al eerder is gezegd is het forum gewoon een forum en afhankelijk van de input van de bezoekers. Een Nederlands forum heeft minder input dan een internationaal forum, maar ook op trumpetherald.com is het onvermijdelijk dat bepaalde topics vaker (soms heel vaak) opnieuw langskomen.
Discussiëren is het hart van een goed forum. Aangezien het echter een openbaar forum is, moet vermeden worden argumenten te gebruiken in de trant van "mijn subjectieve mening is de ware, want: ik speel langer/heb conservatorium gedaan/speel op merk X/kan hoger spelen o.i.d. Ik denk dat dergelijke non-argumenten velen (m.n. enthousiaste amateur trompettisten, de wat jongere generatie misschien) afschrikt. Ik denk dat juist in deze laatste categorie nog veel forum bezoekers te winnen valt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 19:30 

Als ik even voor mezelf spreek dan vind ik het voordeel van de met name Amerikaanse forums dat er meer ervaren c.q. professionele spelers tussen zitten. Dat zijn wat mij betreft vaak de commentaren waar je wat van opsteekt. Ik vind dat er op trompet.nl vaak een hoop onzin tussenzit. Over gepimpte trompetten, gekke youtube filmpjes enz. Nu heb ik wel het idee dat er redelijk wat pro-spelers het forum bezoeken maar er niet op post (of heel af en toe). Dat zie je omdat er vaak wel van die gasten iets te koop aanbieden op trompet.nl. Ze weten dus wel van het bestaan af. Wat mij betreft moet iedereen ook onder zijn eigen naam posten. Dus geen verzonnen namen of afkortingen. Zo weet je tenminste tegen wie je het hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 20:43 

Opzich niks mis met de site, het uiterlijk is misschien een beetje verjaard maaropzich is het duidelijk. de vraag en aanbod functie is inderdaad niet helemaal waterdicht.

Het forum is wel overzichtelijk zo, over dat discusseren, wees blij dat het gebeurd en dat het geen uitgestorven forum is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 20:47 

Karel schreef:
Als ik even voor mezelf spreek dan vind ik het voordeel van de met name Amerikaanse forums dat er meer ervaren c.q. professionele spelers tussen zitten. Dat zijn wat mij betreft vaak de commentaren waar je wat van opsteekt. Ik vind dat er op trompet.nl vaak een hoop onzin tussenzit. Over gepimpte trompetten, gekke youtube filmpjes enz. Nu heb ik wel het idee dat er redelijk wat pro-spelers het forum bezoeken maar er niet op post (of heel af en toe). Dat zie je omdat er vaak wel van die gasten iets te koop aanbieden op trompet.nl. Ze weten dus wel van het bestaan af. Wat mij betreft moet iedereen ook onder zijn eigen naam posten. Dus geen verzonnen namen of afkortingen. Zo weet je tenminste tegen wie je het hebt.

Hoe weet jij of een poster op trumpetherald een prof is of een amateur uit Engeland?
Hier hoeft niemand voor mij onder zijn eigen naam te reageren, ik zie er de meerwaarde niet van in. Tenzij je wilt controleren of iemand een prof is of niet maar dat kan je in een profiel weergeven. Intussen kan ik binnen 3 posts van iemand beoordelen of die een kenner is of niet. En een kenner kan zowel een amateur als een prof zijn. Ik ken ook profs die ik op dit forum liever inruil voor een amateur met zinnige posts dus die "status" zegt mij niets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 21:10 

Ik vind het persoonlijk wel prettiger als ik weet tegen wie ik praat. Ik vind het bijv. nogal verwarrend als je de gebruikersnaam bonny hebt en je blijkt een jongen te zijn... :wink:

Maar aangezien er toch niets meer te doen is aan de gebruikersnamen heeft het ook geen zin om je daar nog druk over te maken.

Het is op zich wel handig dat als iemand een probleem heeft, dat ie daarbij zijn achtergrond een beetje schetst, dan kun je een betere oplossing voor het probleem geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2008 22:47 

erikveldkamp schreef:
Ik vind het persoonlijk wel prettiger als ik weet tegen wie ik praat. Ik vind het bijv. nogal verwarrend als je de gebruikersnaam bonny hebt en je blijkt een jongen te zijn... :wink:

ach inmiddels weet iedereen het toch :P er zit een heel verhaal aan vast, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.

wat voor mij wel beter kan op het forum is iets actievere moderators. en dan niet in de zin dat ze vaker online zijn, dat zijn ze wel, maar dat ze het forum iets mee bij houden.

bijvoorbeeld het topic over het stuk voor conservatorium vrij houden van (nuttig) ander commentaar. en van dat commentaar een ander topic maken...... dat houd de topics ook overzichtelijk.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2008 00:11 

Citaat:
We zijn met z'n allen volwassen mensen, laten we dan ook volwassen (en met respect voor elkaars mening) met elkaar omgaan, zonder elkaar voor rotte vis uit te maken.
Daar wordt dit forum al een stuk aangenamer van
.

dat is nou net waar mensen waarvan je mag verwachten dat ze volwassen zijn of die zelf vinden dat ze volwassen zijn, over het algemeen erg slecht in zijn , , ,

Over dat gegeven discussieren heeft niet zoveel zin. In hoeverre je dergelijk gedrag als (forum-)groep toelaat heb je wel in de hand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2008 10:38 

Jaws schreef:
Karel schreef:

Hoe weet jij of een poster op trumpetherald een prof is of een amateur uit Engeland?
Hier hoeft niemand voor mij onder zijn eigen naam te reageren, ik zie er de meerwaarde niet van in. Tenzij je wilt controleren of iemand een prof is of niet maar dat kan je in een profiel weergeven. Intussen kan ik binnen 3 posts van iemand beoordelen of die een kenner is of niet. En een kenner kan zowel een amateur als een prof zijn. Ik ken ook profs die ik op dit forum liever inruil voor een amateur met zinnige posts dus die "status" zegt mij niets.

Ik volg het forum op Trumpet Herald al aardig wat jaartjes en ik weet zo'n beetje wel van wie de interessante reacties geven. Er zijn zelfs wel commentaren geweest van Wayne Bergeron en Arturo Sandoval. Michael Sachs is ook een bekende evenals Pat Harbison, David Hickman, Michael Mantley (van Maynard Ferguson Band), Brad Goode (jazzsolist), Jens Lindemann en zo gaat het nog wel even door.
Nu zal dat in een klein land als Nederland natuurlijk niet zo lopen als daar maar het kan altijd iets beter

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur