Jaws schreef:
Karel schreef:
Als ik even voor mezelf spreek dan vind ik het voordeel van de met name Amerikaanse forums dat er meer ervaren c.q. professionele spelers tussen zitten. Dat zijn wat mij betreft vaak de commentaren waar je wat van opsteekt. Ik vind dat er op trompet.nl vaak een hoop onzin tussenzit. Over gepimpte trompetten, gekke youtube filmpjes enz. Nu heb ik wel het idee dat er redelijk wat pro-spelers het forum bezoeken maar er niet op post (of heel af en toe). Dat zie je omdat er vaak wel van die gasten iets te koop aanbieden op trompet.nl. Ze weten dus wel van het bestaan af. Wat mij betreft moet iedereen ook onder zijn eigen naam posten. Dus geen verzonnen namen of afkortingen. Zo weet je tenminste tegen wie je het hebt.
Hoe weet jij of een poster op trumpetherald een prof is of een amateur uit Engeland?
Hier hoeft niemand voor mij onder zijn eigen naam te reageren, ik zie er de meerwaarde niet van in. Tenzij je wilt controleren of iemand een prof is of niet maar dat kan je in een profiel weergeven. Intussen kan ik binnen 3 posts van iemand beoordelen of die een kenner is of niet. En een kenner kan zowel een amateur als een prof zijn. Ik ken ook profs die ik op dit forum liever inruil voor een amateur met zinnige posts dus die "status" zegt mij niets.
Ik volg het forum op Trumpet Herald al aardig wat jaartjes en ik weet zo'n beetje wel van wie de interessante reacties geven. Er zijn zelfs wel commentaren geweest van Wayne Bergeron en Arturo Sandoval. Michael Sachs is ook een bekende evenals Pat Harbison, David Hickman, Michael Mantley (van Maynard Ferguson Band), Brad Goode (jazzsolist), Jens Lindemann en zo gaat het nog wel even door.
Nu zal dat in een klein land als Nederland natuurlijk niet zo lopen als daar maar het kan altijd iets beter