trompet.nl > forum > Toon onderwerp - tenenkrommende muziek
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 19:13 

R&B is een beetje een verzamelnaam voor heel veel stijlen, net zoals je in de jazz en latin muziek talloze stromingen hebt. Je kunt er heel veel muziek onder scharen, zoals soul en funk, dus zeg maar voor het gemak popmuziek door zwarten gemaakt. Dus dan praat je over artiesten zoals Anita Franklin, Stevie Wonder en noem maar op. Dat zijn toch niet de minsten.

http://en.wikipedia.org/wiki/R_%26_B

Hip-hop is ook zo'n verzamel naam. Ook de Brecker Brothers hebben wel R&B en Hip-hop achtige muziek geschreven, Randy Brecker heeft een paar leuke leuke solo cd's gemaakt met die stijlen erin verwerkt.

Waar jij denk ik een hekel aan hebt is die MTV generatie, maar daar zitten ook wel erg goeie artiesten tussen zoals Beyoncé, Alicia Keys, e.d.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 19:58 
Moderator

erikveldkamp schreef:

Waar jij denk ik een hekel aan hebt is die MTV generatie, maar daar zitten ook wel erg goeie artiesten tussen zoals Beyoncé, Alicia Keys, e.d.

En dat klopt. MTV vind ik iets voor mongolen.

En Beyonce en Alicia, hoor ik wel eens via de radio, maar dat is nog niet dat ik denk: waaw topper.

Misschien wel goeie artiesten, ik ben geen kenner genoeg om dat helemaal te beoordelen, maar meeste tijd dat ik het hoor, gaan mijn tenen toch echt wel krom staan. Soms zo erg dat ik niet meer weet of ik reuma heb, of dat de muziek echt slecht is. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:09 

Tja, misschien moet je je eens wat meer verdiepen in andere muziek. Daar wordt je niet slechter van. De leger orkesten spelen ook steeds meer lichte muziek, dus een beetje verdiepen in de verschillende stijlen en opvattingen kan erg van pas komen.

Op YouTube staat zoveel moois van o.a. Chaka Kahn in haar prime time, Earth, Wind & Fire, James Brown, Aretha Franklin en noem maar op. Allemaal geweldige muziek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:47 

marnix schreef:
trance hip-hop R&B en aanverwanten vind ik echt serieus geestdodend.
de meeste popliedjes zijn echt op het jostiniveau.

Wat een verhelderende genuanceerde mening weer...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:56 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Tja, misschien moet je je eens wat meer verdiepen in andere muziek. Daar wordt je niet slechter van. De leger orkesten spelen ook steeds meer lichte muziek, dus een beetje verdiepen in de verschillende stijlen en opvattingen kan erg van pas komen.

Op YouTube staat zoveel moois van o.a. Chaka Kahn in haar prime time, Earth, Wind & Fire, James Brown, Aretha Franklin en noem maar op. Allemaal geweldige muziek.

Klopt, earth wind and fire, red hot chilli peppers, james brown vind ik inderdaad erg gaaf, ik heb eerlijk gezegd ( dit klinkt dom, even om maar even een aantal personen ongelijk te geven ) nooit de link gelegd met de bagger van MTV en deze muziek die ik wel gaaf vind.

Zowiezo ga ik binnenkort als het mogelijk is, een contractstudie overwegen lichte muziek. Lijkt me wel erg handig en gaaf. Maar dat geheel terzijde

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 21:30 

marnix schreef:

marnix schreef:
earth wind and fire, red hot chilli peppers, james brown vind ik inderdaad erg gaaf,

Wat een vermakelijk domme tegenstrijdigheid weer.
Citaat:
Zowiezo ga ik binnenkort als het mogelijk is, een contractstudie overwegen lichte muziek. Lijkt me wel erg handig en gaaf. Maar dat geheel terzijde

We zitten met smart op jongens als jij te wachten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 21:39 
Moderator

De Ronde Van schreef:
marnix schreef:

marnix schreef:
earth wind and fire, red hot chilli peppers, james brown vind ik inderdaad erg gaaf,

Citaat:

Tja, ik gaf ook al aan dat ik er niet heel veel verstand van heb.

En waar jij op zit te wachten interesseert me niet. Het gaat me niet om jou, jij bent te onbelangrijk. Het gaat om mijn eigen ontwikkeling. Verbreding van kennis. En als jij zo bang voor me bent dat ik me daarin ga verdiepen, zou je je moeten schamen over je eigen kwaliteiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 21:43 

marnix schreef:
De Ronde Van schreef:
marnix schreef:

marnix schreef:

Citaat:

Citaat:
Tja, ik gaf ook al aan dat ik er niet heel veel verstand van heb
.
Geneer je niet, we zijn wel wat van je gewend :lol:
Citaat:
En waar jij op zit te wachten interesseert me niet. Het gaat me niet om jou, jij bent te onbelangrijk. Het gaat om mijn eigen ontwikkeling.

Tuurlijk joh, :lol:
Citaat:
Verbreding van kennis. En als jij zo bang voor me bent dat ik me daarin ga verdiepen, zou je je moeten schamen over je eigen kwaliteiten.

Ik ben als de dood :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur