trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Zoom????
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 17:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zoom????
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 19:50 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ik zit er sterk aan te denken iets te gaan aanschaffen om mijzelf te kunnen opnemen en dan bedoel ik geluid.
Zo nu en dan kom ik bij diverse bandjes allerlei apparaatjes van Zoom tegen en omdat ik op dit gebied een totale leek ben wil ik graag deskundig advies.
De bedoeling is om met de aan te schaffen hardware vooral mijzelf op te nemen en dat kan dan zowel op trompet (cornet, flugel) als piano of gitaar zijn. Het zou mooi zijn als er lagen over elkaar gelegd zouden kunnen worden (druk je dat zo uit?) zeg maar begeleiding + solo-voice. Nu heb je allerlei typen recorders maar ik zag ook een Zoom iQ5 microfoon die in combinatie met een ipad (moet ik dan ook nog kopen) professioneel resultaat zou opleveren. Maar het meest voel ik toch voor een handzaam ding die ik in mijn zak kan steken (ik reis nogal veel, vandaar).
Ik heb wat info gelezen m.b.t. de Zoom H2N en dat leek me wel wat al heeft die waarschijnlijk geen multitrack mogelijkheid.
Of ben ik straal ouderwets en is het veel handiger gelijk een videorecorder van Zoom te kopen waarop ook de eerste pasjes van mijn kleinzoon vastgelegd kunnen worden? M.b.t mijn technisch niveau kan ik meedelen dat ik nu een strijkkwintet in es-dur (hoe heet dat eigenlijk bij Adriaan?) van Robert Schumann draai, Juilliard strijkkwartet met Leonard Bernstein op de piano op CBS Maestro lp afgedraaid op een Lenco L76 en een Denon setje met phono ingang. Van dat dus.
Wie heeft hier echt sjoege van en kan mij helpen?
Grusse,Franklin


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zoom????
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 20:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Zelf heb ik de Zoon H2 gehad (dus geen H2N). Nadeel hiervan was dat deze geen ingebouwd luidsprekertje had. Dan moet je dus alles met hoofdtelefoon terug luisteren. Dat vond ik niet handig.
Nu heb ik een Tascam. Deze kan ook met effecten/galm opnemen. Klink net iets aangenamer dan je eigen kurkdroge trompet geluid.
Wat ik ook handig vind is een mogelijkheid waarmee je snel door je mp3 kan scrollen. Tascam heeft daar een mooi draaiwieltje voor. De Zoom H2 had dat ook niet.
Op mijn Tascam zit ook een slowdown functie. Handig wanneer je loopjes uit moet zoeken.
Tot slot is een groter display met voldoende info wel handig.

Ik denk dat je het beste naar een grote muziekzaak kunt gaan. Ook de afmetingen schelen nogal. Zelf had ik via internet mn oog laten vallen op een recorder waar 2 xlr inputs op zaten. Toen ik deze in mn hand had, bleek dat dit een vrij groot apparaat was.

Tot zover mijn ervaringen.

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zoom????
BerichtGeplaatst: 18 maart 2013 23:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Ik heb een Zoom H2. prima apparaatje!
Maatje van me heeft er 1 met cam... ZoomQ3 heet dat ding.
Allebei prijskwaliteit erg aantrekkelijk en alles supergoed in te stellen heb er al wat bandopnames mee gedaan (repetitie demo's that is)
Bijgevoegd filmpje is met een Q3 opgenomen. ik vind het niet gek.
http://www.youtube.com/watch?v=OUjk3pZ9d-I

succes!!

eh... over Q gesproken...
weten jullie wat een O tegen een Q zegt als ie hem op straat tegenkomt?
...

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zoom????
BerichtGeplaatst: 19 maart 2013 09:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2007 12:36
Berichten: 423
Woonplaats: Leunen
Ik heb de H1 gekocht om mijn eigen studie terug te luisteren. Stond versteld van de kwaliteit.

Heb er dus ook opnames mee gemaakt met harmonie-orkest. Heb wel wat geluidsfragmenten op youtube staan op mijn kanaal. Bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... c8Zzvfm2fw

Vind het ook leuk af en toe eens wat in te spelen met een meespeelCD voor mezelf. Op de computer aansluiten is mogelijk. Samen met bijvoorbeeld audigity (audio bewerkings software = freeware) of iets dergelijks super leuk om wat mee te rommelen. En de prijs is zeer aantrekkelijk!

_________________
http://sandraleurs.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.