trompet.nl > forum > Toon onderwerp - trompetten testen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 jun 2024 08:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: trompetten testen
BerichtGeplaatst: 11 mei 2005 07:45 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
de waarde van een test, door wie dan ook.

welke waarde hechten jullie aan een test van een trompet??

Ikzelf niet zo bar veel, voor mij lijkt het eerder een gunstige reclame voor de bouwer dan een objectief oordeel. Toegegeven, afhankelijk van de persoon die het instrument test, kun je een idee krijgen, maar volgens mij is de beste test nog altijd je eigen oordeel.

Hoeveel van de geschreven tests van instrumenten nemen jullie mee in jullie eigen oordeel over een trompet?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2005 08:26 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Het legt er aan wie de test schrijft en wat er in staat. Je moet natuurlijk altijd zelf een trompet uitproberen voordat je er een koopt. Testen zijn meestal meer informatief en kunnen je attenderen op wat er zo is op de markt.

Maar de meeste nieuwe trompetten boven de 1500,- zijn wel goed. Dan is het meer een smaakkwestie.

Het testen zelf en erover schrijven is wel leuk om te doen trouwens.... :P

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2005 08:56 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
Dan zou eigenlijk alleen het spelers niveau ertoe doen. Want jij hebt een professioneel level, maar met alle respect, op een heel ander vlak als bijvoorbeeld Peter Masseurs. En als ik me al wil orienteren via tests, zou ik eerder uitgaan van de oordelen van Peter dan van jou. Iemand die in een BB speelt zal eerder op jouw visie afgaan.

Aan de andere kant, toen ik mijn Olds net had, was het hangen en wurgen, zo'n lastig instrument als het is, dat ik ook heeeeel kort in de markt was. Toen heb ik wel, afgaande op het oordeel van Frits bijna een yamaha gekocht. Niet, want toen ik het geld rond had, was ik ook ingespeeld op de Olds.

Dus zou het een stelling zijn dat het voor amateurs nuttiger is als voor pro's?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 mei 2005 09:09 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Je hebt op zich gelijk, aan de andere kant, een goede trompet is een goede trompet. Peter heeft een B7 van Laar en ik had er ook een. We vonden hem dus blijkbaar beide goed. Charlie Green heeft er trouwens ook 1.

Ik heb gisteren weer zo'n 10 trompetten bij Hub getest en dan haal je er meteen de trompetten waar nog iets mee is er zo uit. Ik geloof wel dat je daarvoor een beetje ervaring moet hebben.

Ik test trouwens alleen maar Bb trompetten en bugels, van C trompetten en cornetten heb ik geen verstand.

Wat betreft de Olds, dat zijn/waren ook erg goede toeters. Ik heb er 1 gehad dus ik ken ze wel.

Wat betreft de objectiviteit cq reclame. Als je positief schrijft over een merk kan het als reclame opgevat worden, als ik negatief schrijft over een trompet en jij hebt die trompet, dan heb je eerder de neiging om aan mijn oordeel te twijfelen. Zo is dat nu eenmaal bij elke test of recensie.

Maar elk produkt wordt getest door meestal vaklieden, waarom dan geen instrumenten testen ? De meeste mensen vinden het wel leuk om te lezen, anders werden er niet zoveel bladen met testen erin verkocht.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2005 13:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Precies, het blijft altijd de (per definitie) subjectieve mening van de auteur.
Maar er is natuurlijk wel een groot verschil tussen de tests zoals die bv in Sonic staan, getest door ervaren profs die niet merkgebonden zijn, en de Edwards advertorials van Adams die je tegenwoordig in alle bladen ziet staan.

De instrumenten in Sonic worden o.a. getest door Ansgar Nake, zelf reparateur die veel over de constructie van de instrumenten kan vertellen. Voor het spelen van de instrumenten leent hij ze uit aan trompettisten in zijn kennissenkring, veelal uit de grote symfonie-orkesten in Duitsland en Oostenrijk, maar ook jazztrompettisten. De instrumenten krijgen in dat blad echt niet allemaal een positieve recensie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2005 12:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2005 14:52
Berichten: 171
en al die tests die verschijnen natuurlijk in de vakbladen, maar is er misschien ook nog ergens een website waar dit soort test worden opgeslagen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: sindala
BerichtGeplaatst: 14 mei 2005 06:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Aha, Floris wil centjes besparen! Via de zeer uitgebreide linkpagina van Erik kan je op de sites van Sonic geraken en daar staan enige (fragmenten) van de door hun gepubliceerde testrapporten. Maar het is natuurlijk veel leuker om dat soort bladen te kopen want niet alleen staat er meer in dan alleen de testrapporten, ook genereer je door de aankoop omzet voor de uitgever die dan weer centjes kan gaan spenderen om in de toekomst testrapporten te bekostigen én het blad uit te kunnen blijven geven.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.