trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie heeft gisteren (4 mei) hèt signaal gespeeld?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 02:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wie heeft gisteren (4 mei) hèt signaal gespeeld?
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 08:01 

Ik ben benieuwd wie hier gisteren allemaal hebben meegewerkt aan
de dodenherdenking. Ik bedoel niet de nationale, maar in jullie eigen woonplaats.
Dus heb je het signaal gespeeld en zo ja, hoe ging het?

Ik heb gisteren hier in Bilthoven het signaal gespeeld, helaas spraken de eerste
2 noten slecht aan :oops: door de kou. De last post wordt overigens niet meer gespeeld
omdat de herdenking nu meer algemeen is. De last post zou teveel doen denken
aan de 2e WO. Nu speel ik al 4 jaar een signaal van Rob Goorhuis, voor 2 trompetten.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 09:55 

Onze gemeente telt 5 korpsen (overigens allemaal vaandel/concert-afdeling) die dus om de 5 jaar een keer de herdenking 'moeten' opluisteren. Vorig jaar waren wij aan de beurt en ik werd naar voren geschoven om het signaal te spelen, en het ging best goed!
(geen antwoord op je vraag overigens)

Profiel  

Berichttitel: tataaaaaaaaaaa
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 10:57 

Net als bartjefit kan ik ook geen correct antwoord geven op je vraag, maar ik heb vorig jaar "The Last Post" gespeeld en dat ging super. Wist ik niet dat dat signaal eigenlijk niet meer in zwang was, maar gezien de vele positive reacties denk ik dat het daar waar ik het speelde (een voormalige executieplaats van onze oosterburen) wel op z'n plek was.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 13:58 

Ondanks de kou en regen toch redelijk gelukt (geen fouten, niet helemaal tevreden over speelstijl). Gistermiddag is iemand zo genegen geweest mij het taptoe signaal te mailen, gisteravond snel nog even doorgenomen en 1 minuut voor 8 gespeeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 20:47 

Ik heb altijd begrepen (ook nog uit m'n diensttijd) dat je het signaal niet eens perfect foutloos MAG spelen. Dit omdat den mensch zijne tekortkoomingen heeft en slechts de Heere perfect is. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 22:14 

In Oud-Hollandsche taal :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 mei 2004 00:18 

Ik heb het gisteren gespeeld en moet zeggen dat het ondangs de wind ( had hem gelukkig in de rug) en de regen best goed ging.
De herdenking was in Sassenheim en ik heb me weer verbaasd in positieve zin over de drukte en de hoeveelheid jonge kinderen die daar toch op af komen.

Ik moet zeggen dat ik het vaker doe, en ondangs dat ik net heb gelezen dat het niet perfect mag heb ik het in ieder geval wel van harte geprobeerd.

Ik blijf het nog steeds een ere klus vinden en werk er dan ook elke keer weer aan om het gewoon zo goed mogelijk te doen.
Het lijkt dan misschien wel simpel maar dat is het nemen van een penalty op de training bij het voetbal ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 mei 2004 08:27 

Callichioadict schreef:
Het lijkt dan misschien wel simpel maar dat is het nemen van een penalty op de training bij het voetbal ook.

Mee eens, het is een stuk moeilijker dan het lijkt. De noten zijn supersimpel maar daardoor hoor je echt alles, elke kikx en kraak. Daar komt bij dat je vaak onder nogal beladen omstandgheden staat te spelen, net als op een begrafenis.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur