trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welk instrument heb ik precies nodig voor punkmuziek?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 15:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welk instrument heb ik precies nodig voor punkmuziek?
BerichtGeplaatst: 10 jan 2003 14:58 
Offline

Geregistreerd: 10 jan 2003 14:49
Berichten: 18
Woonplaats: Enschede
Beste mensen, eerst wil ik even zeggen dat ik totaal niks van blaasinstrumenten af weet. Ik speel zelf in een punk(rock) bandje. Het leek me leuk om me een beetje te orienteren in de wereld van de blaasinstrumenten omdat ik misschien trompet wil gaan spelen. Ik vraag me af welk blaasinstrument er wordt gebruikt in de muziek als:

Mad Caddies
Less Then Jake
NOFX

Is dit een gewone trompet? Of een schuiftrompet? En kost het veel moeite om te beginnen? Ik drum al enige jaren en ben muzikaal aangelegd...

Alvast bedankt voor de reacties,

gr DP


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2003 20:35 
Offline

Geregistreerd: 10 jan 2003 14:49
Berichten: 18
Woonplaats: Enschede
niet allemaal tegelijk.... :(

gr DP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2003 21:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Ik zou je daar ongetwijfeld antwoord op kunnen geven, ALS ik bekend zou zijn met muziek van de bands die je noemt, maar dat ben ik dus helemaal niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2003 17:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 okt 2002 00:49
Berichten: 71
Beste dp,

lang geleden toen ik nog gitaar in een punkrockband speelde, pakte ik ook meer en meer mn trompet erbij. Dat bleek eigenlijk veel leuker te zijn dan gitaar. Ik speelde al lang trompet in een orkest, maar was dat een beetje zat. Trompet spelen in een band vond ik zo leuk, dat ik mijn eigen blazerssectie heb opgezet in diezelfde band. Naast eigen nummers speelden we nummers van NOFX, Reel Big Fish, Save Ferris, Aquabats en meer van dat soort muziek.

Punk vond ik toch iets meer voor de jongere generatie en dus ben ik mij meer gaan leggen op de soul en disco muziek uit de jaren 70. Punk Rock is nog steeds iets waar ik graag naar luister en de concerten zijn ook nog steeds geweldig. Maar om antwoord te geven op je vragen:

Pak gewoon een Bestrompet en een niet te diep mondstuk. De kwaliteit hoeft niet geweldig te zijn. Een beginnersinstrument is voldoende (zeker om mee te beginnen).
Omdat je boven een versterkte elektrische band uit moet komen moet je een snijdende klank hebben die goed van de rest van de muziek te onderscheiden is. Vandaar een ondiep mondstuk. Omdat je gaat beginnen is een ondiep mondstuk ook weer af te raden. Het is niet echt een ideaal mondstuk om trompet spelen mee onder de knie te krijgen. Probeer na verloop van tijd eens wat het beste werkt.

De trompetpartijen lijken vaak simpel, maar zitten vaak tussen c2 en c3. Dit lijkt me lastig als je net begint. Veel oefenen dus en misschien eens les nemen.

Het grootste probleem bij de skamuziek is het uithoudingsvermogen. Ik kan niet anders zeggen dan dat zich dat ontwikkeld door de JAREN heen. :( :( :(

Eigenlijk kan ik uren vertellen wat je wel en niet moet doen. Vraag in ieder geval eens raad bij een muziekwinkel. Neem wat lessen en kijk dan verder.

Als je serieus aan de slag gaat, speel je alle NOFX partijen, gegarandeerd binnen een half jaar. Ook de trompet partijen in Flossing A Dead Horse, Bob en Champs Elysees. :D :D :D

Succes!

_________________
Trumpeters do it with hot lips


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2003 15:39 
Offline

Geregistreerd: 10 jan 2003 14:49
Berichten: 18
Woonplaats: Enschede
Soul Man bedankt!

gr DP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2003 20:31 
Offline

Geregistreerd: 30 jul 2003 19:17
Berichten: 14
Woonplaats: tienen, leuven
EEN GOEDKOPE YAMAHA OF CALISCHIKO :) IS OK.

ZEG EEN VRAAG JE AAN SOUL MAN, KAN JIJ MIJ PARITUREN BEZORGEN VAN WAT DICO EN SOUL MUZIEK.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2003 15:10 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Je hoeft niet zo te schreeuwen :? :wink: en je hoeft de naam van Calicchio ook niet zo te verkrachten :wink: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2003 18:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
HOEZOE NIET SCHREEUWEN? HET GING TOCH OM PUNK MUZIEK? :o

De beste mondstukjes voor dit soort werk: (maximale herrie met minimale inspanning)
en nie eens duur ook 8)
http://www.mouthpieceexpress.com/pages/ ... eries.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.