Sind 2 dagen heb ik nu een trompet en valt het me enorm tegen over hoe makkelijk je een trompet goed kan laten klinken. Tot nu toe klinkt het als een mishandelde olifant of iets dergelijks.
Mijn vraag aan jullie is dus: Is het makkelijk om mezelf trompet te leren of is het haast noodzakelijk om les te nemen?
Ik heb wel een redelijk muzikaal oor, speel gitaar en heb mezelf redelijk piano leren spelen.
Niets is noodzakelijk maar als je op een fatsoenlijk nivo wilt leren trompet spelen is het wel aan te raden. Dat geldt voor elk instrument trouwens. Het vak leraar is niet voor niets uitgevonden...
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Het geldt zeker voor elk instrument, maar ik denk dat het voor trompet verhoudingsgewijs lastiger is op eigen houtje te studeren dan op gitaar. Ik ken veel mensen die zelf wat akkoordjes leren spelen op gitaar, maar ik ken in mijn omgeving niemand die ook maar een beetje trompet heeft leren spelen zonder les.
ik geloof dat dit een duidelijke zaak is, telkens als zich iemand op t forum meld, die geen les heeft, is het eerste advies altijd neem les.
het kan natuurlijk wel, het zelf leren, maar met les gaat het zo veel makkelijker, en sneller.
lijkt me dat je er dan ook meer plezier in hebt, als je vooruitgang maakt en niet uren zelf hoeft te ploeteren voor je door hebt hoe het werkt.
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
Geregistreerd: 24 jul 2002 09:50 Berichten: 297 Woonplaats: Den Bosch
Ik heb mezelf trompet geleerd en in het begin ging het zeer aardig, maar achteraf merkte ik pas hoeveel sneller het zou zijn gegaan als ik meteen goed les zou hebben gehad... Dus jah... het kan wel, maar goed, waarom het wiel opnieuw uitvinden als een ander dat al heeft gedaan zal ik maar zeggen...
Ik heb besloten dat ik dan op les ga aangezien ik het wel snel en goed onder de knie kan krijgen... Hoorde zelfs dat er iemand in mijn dorp trompet les geeft dus dat komt mooi uit!
Wel kan ik met trots vermelden dat ik mijzelf zojuist het laatste stukje van dit liedje heb aangeleerd(misschien niet helemaal zuiver maar toch)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen