trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HELP, ik veroorzaak overlast!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: HELP, ik veroorzaak overlast!
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 13:30 

Ik zat net heerlijk te oefenen op mijn trompet, toen een achterbuurvrouw op de stoep stond, of ik diegene was die muziek maakte...

Euhh ja dat was ik, of ik dat maar wou laten, ze vond het niet kunnen in een wijk. Ik moest maar in de duinen gaan toeteren of ergens anders.

Tot nu nooit last gehad en geen klachten (alleen complimenten van de buren 8) ) Maar ja het is nu natuurlijk ook wel lekker weer en mensen zitten buiten.

Het zit me nu wel behoorlijk dwars, wat moet ik doen...

Mijn toeter is momenteel mijn lust en mijn leven, ik kan echt niet meer zonder, maar ik wil ook geen overlast veroorzaken. Heb ook al eens een demper in mijn toeter gestopt, maar dat speelt echt beroerd en zo anders...

Heeft iemand ervaring met het dealen met vervelende buren? Wat voor acties hebben jullie ondernomen?

Ik wil dolgraag trompetspelen, maar ook anderen niet tot last zijn....

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 13:39 
Moderator

Daar zijn hele rechtzaken over gevoerd. Jij mag tussen 10 en 2000 zonder mankeren thuis studeren.
period. En anders laat je haar maar een rechtzaak aanspannen.

Geen gezeur accepteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 13:43 

marnix schreef:
Daar zijn hele rechtzaken over gevoerd. Jij mag tussen 10 en 2000 zonder mankeren thuis studeren.
period. En anders laat je haar maar een rechtzaak aanspannen.

Geen gezeur accepteren.

Euhh die 10 en 2000, dat zijn neem ik aan tijden? Of praat je hier over Decibellen?

Eigenlijk heb je ook wel gelijk, het is een half uurtje tot een uurtje dat ik oefen. Er zijn hier ook mensen die tot 23.00 buiten keihard aan het kakelen zijn en de muziek keihard hebben staan. Maar het blijft wel vervelend.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 13:47 

Ga eens met je buurvrouw praten en vraag haar of er geen afspraken mogelijk zijn en vertel er ook bij dat je nooit klachten hebt gehad.
Haar eerste reactie vind ik overigens zeer onredelijk....stom wijf....eh...sorry...

Nee, probeer er uit te komen met haar...met de strooppot bereikt men doorgaans meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 13:48 
Moderator

A3aan schreef:
Ga eens met je buurvrouw praten en vraag haar of er geen afspraken mogelijk zijn en vertel er ook bij dat je nooit klachten hebt gehad.
Haar eerste reactie vind ik overigens zeer onredelijk....stom wijf....eh...sorry...

Nee, probeer er uit te komen met haar...met de strooppot bereikt men doorgaans meer.

Haha het wordt eens tijd dat ik ook een potje stroop ga kopen. Maar ja, ik heb dan ook geen buren 8) 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 13:50 

Nog geen 2 euro bij de Nettorama of Jumbo.... 8) 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 13:52 
Moderator

A3aan schreef:
Nog geen 2 euro bij de Nettorama of Jumbo.... 8) 8)

overigens ja 1000 en 2000 zijn de uren, tussen welke je mag studeren.
Verder is overleg inderdaad goed. Maar ik vind wel dat dat buurwijf van je, de volgende keer misschien zelf maar een pot stroop moet meenemen. Voor die prijs kan je wat verlangen :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 14:02 

haha...

Tsja ik heb al geprobeerd met haar te praten en dus ook verteld dat ik nooit klachten heb gehad. Nu had ik vanmiddag mijn raam open staan, dus ik zei al dat ik dicht zou doen, of het dan beter was. Nouja dat was misschien wel beter, maar je hoorde het nu ook al aan de voorkant van het huis en blabla...ze bleef er bij dat het niet mocht kunnen...en ik moest er mee ophouden, anders stond ze zo weer aan de deur. Volgens mij had ze haast want ze wou elke keer weglopen, terwijl ik probeerde met haar te praten...ik bedoel ik heb echt geen intensie om overlast te veroorzaken.

Het raam heb ik dicht gedaan, daar heeft ze misschien wel gelijk in, ik was dan ook gelijk gesmolten maar ok.

Kan ze je aanklagen wettelijk gezien?

Weer een prachtig voorbeeld van het Noord-Hollandse doen en laten dit. Nog even volhouden, studie afmaken en dan verhuizen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur