trompet.nl > forum > Toon onderwerp - North Sea Jazz 2004
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 14 feb 2026 19:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: North Sea Jazz 2004
BerichtGeplaatst: 13 jul 2004 16:04 

Wie zijn er dit jaar allemaal naar het North Sea geweest?
Als toeschouwer of misschien zelfs wel als artiest!
Ben zelf dit jaar helaas niet geweest, maar heb het wel via de TV gevolgd!
Zoals elders op dit forum al opgemerkt waren er weinig trompettisten!
Zelf viel mij Jamie Cullum op! Dat is wel geen trompettist, maar hij zette wel een geweldige show neer, als zanger, pianist en een beetje slagwerker! Echt een performer! :lol:
Maar ja, geen trompettist, dus zal er wel weer een hoop commentaar komen! :wink: :mrgreen:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... :28:43.641
Misschien wel aardig om te bekijken!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2004 16:45 

Vond de lead trompettist van de Jaco Pastorius wel indruk maken. Ik ben niet geweest, maar heb het, net als "de haan", wel gevolgd op tv. De paar nummers die ze van de Jaco Pastorius bigband uitzonden waren wat mij betreft zeker de moeite waard, vanwege de lead. Erg strak! Voor de rest genoten van Jamie Cullum en van James Brown & band.

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2004 16:50 

Dat was Greg Gisbert, een heavy cat uit New York. Die speelt ook oa bij the Maria Schneider Orchestra. Hij speelt ook erg goed solo's.

Ik heb het ook maar even opgenomen, de cd is trouwens ook erg goed.

Wat me verder nog opviel was de trompettist van Santana, Bill Ortiz, die speelde erg goed op een trompet met een gigantische beker. Nog groter dan mijjn Monette had volgens mij.

Daarnaast waren oa Bryan Lynch,Terence Blanchard en Randy Brecker aanwezig dus er liepen wel een paar goeie rond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2004 17:05 

Ik persoonlijk heb erg genoten van het concert van Soweto Kinch dat was voor mij echt genieten , samen met trompettist vocalist Abram Wilson een goede combinatie van jazz , hip hop en rap . Heb de cd al besteld :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2004 18:09 

De band van gitarist Larry Carlton vond ik erg goed. Een lekker strakke blazerssectie erbij met een mij onbekende trompettist. Blues van het eerste uur!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2004 18:35 

Bij Elvis Costella en het metropoolorkest werd wel lekker gesoleerd door de trompet alleen de snellere muziek kon het symphonieorkest nieuw symphonietta niet volgen. Maar de eerste violist zette een solo neer met de snelheid en improvisatie die een trompetist denk ik wel jaloers zou maken. En niet afgeraffeld of zo. Hij kreeg ook een zeer vet applaus.
Branford Marsalis was zonde van het geld. Dat ging echt nergens heen. Kan je beter Wynton hebben al vind ik hem wel erg gladjes. Maar echt een cd om naar uit te kijken is Hancock, Wayne Shorter, dave holland en brain blade. Zulk een tere avantgardemuziek Helder en open en niet dichtgesmeerd zoals Branford Marsalis deed. Je kon je eigen lijnen erin zetten. Wayne shorter moest erg zijn best doen om te zorgen dat het open bleef en teer. Zeeeeeer goed gelukt. In de loop van dit jaar gaan ze met z'n vieren een cd opnemen. :D :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2004 18:36 

Vond ook de pastoriusband met de genoemde lead-trpmpettist erg lekker klinken. Vond James Brown nu weer een voorbeeld van te lang doorgaan. De man kan het niet meer volhouden en heeft daarnaast een zanger meegenomen die gewoon niet kon zingen.
Vond de solo trompettist niet slecht maar al met al had het van mij niet meer gehoeven.
James is geweest, das jammer, gelukkig heb ik de goede opnames nog, maar helaas is het niet anders.

Alicia Keys vond ik fantastisch, Jamie Cullem en bandleden vond ik een geweldige performer en good old Patti La Bell vond ik top maar de grootste arties blijft voor mij toch All Jereau.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2004 18:44 

Jamie Cullum Is helemaal Te gek!!!! Ik had z'n cd al voordat ie hier een beetje bekent werd :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Helemaal top...

En ja zoals Callichioadict het al zei All Jereau Helemaal super. Die man is gewoon zo ja kweet niet... Daar zou ik weleens een goed gesprek mee willen voeren.....

"Jazz: The Sound of surprise!"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur