trompetlover schreef:
symphonic-fan schreef:
erikveldkamp schreef:
Ben ook niet kapot van de muziek van R. Staruss, zijn goei dingen bij, maar dat is eerder een uitzondering, vb/ Tod und Verklaring is wel een goed werk.
Dus als U er niet kapot van bent is het geen goed werk? wow...rare opmerking,wat is er niet goed aan dan als ik vragen mag? hoe moet je zoiets beoordelen?
Ben er niet kapot van, omdat mijn mening is dat dit niet zo een goed werk is.
Tja hoe moet ge zoiets beoordelen. Ik luister zeer veel symf. muziek, laatste tijd iets minder, heb ook veel cd's hiervan en ga zeer regelmatig naar symf. orkesten luisteren, dan ontwikkelt ge toch een bepaald idee en hebt ge redelijk wat vergelijkingsmateriaal.
Zo wordt Uw gehoor ook redelijk wat getraind en gevormd.
Er zijn nog componisten met een redelijke naam die volgens mij iets minder zijn als ze echt doen laten uitschijnen, zal maar geen namen noemen.
Er zijn echter ook minder bekende of zelfs onbekende componisten die zeer sterke muziek hebben geschreven, maar men hervalt altijd in het ijzeren repertoire.
Er is heus meer muziek als Mahler, Shost. R. Strauss enz.
Heb hier al eens een paar keer een topic geopend over minder bekende muziek, componistenen kreeg daar buiten Marnix geen reactie.
Luister eens verschillende dingen van Straussachter elkaar, gaat het toch rap saai vinden vind ik, komt heel veel materiaal terug dat erg veel op elkaar lijkt.