Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
gianni
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2004 15:44 |
|
Geregistreerd: 12 apr 2003 15:57 Berichten: 297 Woonplaats: Den Haag
|
|
Wat mij betreft neem ik geen genoegen met kicks! Als er een kicks over de dam is volgen er meer. Lijkt me juist voor de profs en to-be-profs een juiste instelling om geen genoegen met minder te nemen..... (ook ik kicks natuurlijk, maar ik neem er geen genoegen mee)
of ben ik nou zo streberig?
_________________ Break the barriers of the trumpet!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2004 15:50 |
|
|
|
Ik probeer muziek te maken, als daar een verdwaalde kicks tussen zit, so be it.
Ik zit niet met een houding op het podium dat ik geen fouten mag maken of als ik die hoge noot maar haal, dan heb je het al verloren. Probeer gewoon samen met je collega's muziek te maken en goed naar elkaar te luisteren !
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2004 16:45 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
|
Precies, je kan volgens mij nooit echt lekker overtuigend spelen als je van te voren al bang bent om te kicksen!
Als ik luister naar dat stukje "Gonna fly now" van Erik dan valt me meteen op dat die F#3 er net niet lekker uitkomt! Net niet helemaal boven op zijn kop! Maar ik vind het verder wel geweldig om naar te luisteren!
Moeten we nu met z'n allen gaan zeggen dat Erik veldkamp een slechte trompettist is omdat hij die F#3 er niet perfect uitkreeg!
Volgens mij niet!
Wij noemen dat "mieren neuken"!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
gianni
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2004 16:49 |
|
Geregistreerd: 12 apr 2003 15:57 Berichten: 297 Woonplaats: Den Haag
|
|
dat is waar, maar ik kan me zo voorstellen dat een orkesttrompettist er wel degelijk op aangekeken wordt als hij regelmatig kickst....
Hij/zij hoeft dan nog geen slechte trompettist te zijn, maar kan op een gegeven moment niet meer goed genoeg gevonden worden voor zn baan.
_________________ Break the barriers of the trumpet!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2004 16:53 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
|
Weet ik wel, maar het gaat er hier om dat de trompettisten van het KCO afgerekend worden op een of twee kicksjes in een concert van ruim een uur! Het is toch niet zo dat ze het hele concert constant zaten te kicksen? Dan zou het KCO inderdaad vanzelf op zoek gaan naar betere trompettisten!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
baszz
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2004 19:09 |
|
|
|
Hoe het ook mag zijn ik vond het erg indrukwekkend om te zien , had namelijk nooit eerder zoiets gezien dus......vond ik het cool .
_________________ Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Callichioadict
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2004 19:51 |
|
Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56 Berichten: 183 Woonplaats: Voorhout
|
|
Ik ga het gewoon voor de derde keer proberen.
Waar het mij absoluut niet om gaat is om een trompettist aan de hoogste boom op te hangen als hij een fout maakt. Wel vindt ik dat je het er gewoon over moet kunnen hebben en je hoeft het dus ook niet onder het kleed te vegen alsof die fout er niet is geweest. Nogmaals hoge bomen ( en ik vind trompettisten bij het KCO hele mooie hoge bomen) kunnen best tegen een flink beetje wind.
Elke keer die pavlov reactie van Jeroen J als er weer eens iemand kritiek durft te hebben op een van zijn leraren, collega's of anderen in zijn beroepsgroep of het inmiddels bekende trompetmerk wat hij bespeeld daar wordt ik wat moe van.
Jeroen durft zelf wel een stelling in te nemen maar als die van een ander hem even niet bevalt zegt hij er wat van om als de grond wat heet onder de voeten wordt te roepen dat hij niet in discussie gaat. Dat vindt ik dus nogal laf, en als Jeroen daar dan niet tegen kan, dan moet Jeroen maar beter niet reageren op een discussieforum.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
The Joker
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2004 21:02 |
|
Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54 Berichten: 1203 Woonplaats: Enschede
|
|
ff terug op die cd-opnames...
Luister eens goed naar de cd Swing when you're winning track nummer 2(ik ben de naam even kwijt)
Daar zitten behoorlijk wat kicksen in op het stukje waar ze al die cis3's spelen. Ik vind dit persoonlijk totaal niet storend en het draagt wel wat extra's bij aan de muziek. Dat ligt denk ik voor een deel ook wel aan de muziekstijl. Ik denk dat het bij lichte muziek minder als storend wordt opgevat als er een kicks is, dan bij klassieke muziek.
Natuurlijk is het balen als je kickst, maar het is juist de kunst om die kicks te doen verdwijnen bij de rest van het grandioze optreden, en dat was volgens mij zeker het geval, afgelopen donderdag!
_________________ ========> PLAY ANYWAY <========
|
|
| Omhoog |
|
 |