trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Symfonisch Blaasorkest ATH
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 14 feb 2026 21:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2005 23:44 

Ruli schreef:
Ik hoor ook verhalen over die inhuurkrachten. Het zou zelfs zo erg zijn dat een vast lid plaats zou moeten maken voor een (profesionele) inhuurkracht. Ik kan niet geloven dat dat zo is. Hopelijk verteld iemand me eindelijk dat dit niet het geval is... ik hoor nl altijd maar EEN kant van het verhaal.

Groet
Ruli

Waarom zou je willen horen dat het anders is, terwijl veel mensen (waaronder ikzelf) het hebben meegemaakt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2005 23:57 

Diep triest... ga dan een projectorkest oprichten, in plaats van je eigen mensen eruit knikkeren...
Daar maak je vrienden mee :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 09:10 

Je wordt er niet uitgeknikkerd, zoals ik heb begrepen. Je wordt een paar repetities voor een concert alleen een paar plaatsen terug gezet....en op jouw plaats wordt dan een betere(prof) muzikant gezet.

Zouden we dan, om de ECHTE leden te steunen, moeten weigeren daar ooit in te vallen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2005 14:08 

Ruli schreef:
Zouden we dan, om de ECHTE leden te steunen, moeten weigeren daar ooit in te vallen?
Er zijn wel meer redenen om dat te weigeren, hoor!
De dirigent, bijvoorbeeld! :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2005 00:48 

Mijn broertje speelt 1e klarinet in het orkest, het is inderdaad zo dat er ongelooflijk veel muzikanten aangetrokken worden voor dat concert, echter weet ik ook dat er wel heeel veel extra repetities zijn en dat muzikanten niet worden teruggezet.

Gerrit de Weert kwam bij ons thuis over de vloer, hij gaf mijn broertje en zusje prive-les, ik mocht hem niet zo maar muzikaal gezien leerde ze toch echt een hoop van hem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2005 01:53 

Ik heb in een ander topic al verteld wat mijn mening over Gerrit is en wat mijn mening is over de reacites over Gerrit. Ik zal proberen een iets helderdere blik te geven over het aantrekken van inhuurkrachten bij de Tramharmonie. Om te beginnen iets over het hele orkest. Ik zit nu in mijn 6e seizoen bij de tramharmonie. Ongeveer 3 à 4 jaar geleden raakte dit orkest een beetje in het slop. Het ledenaantal daalde enorm, en inderdaad: voor het concert in het Concertgebouw moesten erg veel mensen ingehuurd/geleend worden. Nu is dat heel anders. Er zit nu een ander bestuur in het orkest wat afgelopen jaar énorm veel aan pr heeft gedaan. Dit heeft zeker geresulteerd in het aantal leden. Voor het komende concours worden er bij de meeste secties mensen gevraagd (dus niet GEHUURD!!!!!!) om mee te doen áls versterking. Hier komt bij dat véél van deze mensen oud-leden zijn, die de Tram hebben moeten verlaten omdat zij óf ver verhuisd zijn, óf te druk hebben met het gezeinsleven (denk aan het hebben van een pasgeboren kind (erbij)). Daarnaast is het bij de klarinetten noch de fluiten, noch de saxen, noch de basklarinettisten noch de hobo's het geval dat mensen terug gezet worden omwille dat er een betere muzikant op die plek terecht komt!!!!!! Het zal bij de lezers van dit forum (zullen voornamelijk trompettisten zijn) toch wel bekend zijn dat de partijen bij koperblazers niet persé het moeilijkst zijn van 1e naar 4e trompet. Dit geldt net zo goed bij de hoorns. Deze partijen zijn al verdeeld voordat er überhaupt inleenkrachten bij komen. Deze inleenkrachten dienen dus alleen voor versterking bij het desbetreffende instrument en de bijbehorende partij.
Mochten er nog vragen zijn, ik wil ze graag beantwoorden, ik help misverstanden zéér graag uit de weg!

(n.b. als de Tramharmonie uit alleen maar inleenkrachten zou bestaan, dan zou het niet logisch zijn dat er volgend jaar een concertreis naar Valencia is gepland, een orkest betaald niet de reis voor al die inleenkrachte wat dan zou moeten gebeuren, dit geeft wel aan dat er zeker een goede basis zit in dit orkest)

(n.b.2 als het waar is dat Gerrit de pik heeft op de trompettisten in het orkest (wat enkelen beweren) waarom zou dan de voorzitster dan een trompettist zijn? denk daar maar over na....)

Laatst bijgewerkt door weesp op 05 jan 2006 02:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2005 00:34 

weesp schreef:
(n.b.2 als het waar is dat Gerrit de pik heeft op de trompettisten in het orkest (wat enkelen beweren) waarom zou dan de voorzitster dan een trompettist zijn? denk daar maar over na....)

Dat maakt Gerrit niet uit hoor dus dat is geen argument :wink: Maar ik ken hem van vroeger en laten we zeggen dat het niet mijn favoriet is

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur