Triest alleen dat Marcel Schot bijna de gehele tekst + foto over james morrisson van deze site af moest halen zonder bronvermelding en vervolgens de meest betreurenswaardige spellingsfouten erin aan is gaan brengen...

(iets zei me dat ik dit elders al gelezen had..)
"James Morrison is werkelijk een van de meest veelzijdige muzikanten die ik ooit he
bt gehoord.
Niet alleen door de verschillende instrumenten die hij virtuoos bespee
ld, maar ook vooral zijn veelzijdigheid en smaak voor muziek. De man vindt volgens mij alles leuk.
Van pop, gos
phel, disco, heavy jazz, dixieland, Be-bop enz. Alles speelt hij met overtuiging
en met overgave
en klassse.
Naast de trompet speelt deze multi-instrumentalist o.a. trombone, euphonium, bugel, tuba, saxofoon en piano.
Hij verte
ld zelf omdat hij op jonge leeftijd niet kon kiezen welk instrument hij het liefst bespeelde
is hij verschillende instrumenten tegelijkertijd gaan bespelen/studeren.
James Morrison speelde op alle grote festivals in Europa - zoals Montreaux, Pori, North Sea Festival, Nice en Bern; en heeft hij gespeeld met vele jazz-legendes - als Dizzy Gillespie, Cab Calloway, Woody Shaw, George Benson, Ray Charles, B.B. King, Ray Brown en Wynton Marsalis.
James speelt regelmatig in alle bekende jazz-clubs in America, FRankrijk, Duitsland en Engeland, en nu dus ook op onze Trumpetparty.
Bekendheid bij het grote publiek kreeg hij o.a. omdat hij de openings fanfare speelde bij de olympische Spelen in Sydney 2000.
Tevens heeft James Morrison een koninklijk optreden gegeven aan Hare Majesteit Koningin Elizabeth II en voor de beide voormalige presidenten van de Verenigde Staten Bush & Clinton in het Parlementsgebouw van Australië. In 1997 verkreeg James een onderscheiding als erkeninnig van zijn bijdrage aan de Kunsten in Australië en ontving de medaille 'The Order of Australia'."