diederik schreef:
Mi Trompeta speelt Celebrations dat speciaal door Joop van Dijk is geschreven voor het 100-jarig jubileum van Brassband Oefening en Uitspanning. Meerdere kanshebbers Mi Trompeta?
Het middendeel van het stuk is opgedragen aan het plotse overlijden van de bastrombonist van Oefening en Uitspanning, een jaar voor dat 100-jarig jubileum.
nielsmarchal schreef:
Mijn vrouw en schoonvader spelen ook mee bij Kunst Na Kracht uit de Goorn. Ze zijn een band met 8 !!! Leerlingen van onder de 18. Dus vindt het al een hele prestatie dat ze zo fanatiek zijn. Waar vind je leerlingen die uit zichzelf een uur per dag spelen?!!?? Voor mij zijn ze al hoog geeindigd.... Ze groeien met de week en ach ja ze zullen niet 1e of 2e of 3e worden waarschijnlijk. Maar ik heb afgelopen weekend op concours ook een 1e divisie brassband gehoord met hetzelfde stuk, toen dacht mmmm, Kunst na Kracht hoeft zich niet te schamen!
Van mij mogen ze bij de Goorn een prachtconcert geven en hoog eindigen, zeker door dit verhaaltje erbij, Niels. Anno Appelo gun ik (net als Erik) ook een topprestatie.
Ongeveer hetzelfde geldt voor Brassband Wijk en Aalburg (Oefening en Uitspanning) die in dezelfde divsie uitkomen. Veel leerlingen die goed hun partij spelen, en allemaal echte brass-liefhebbers met een gezonde en goede mentaliteit. Deze band is tussen ao. Rijnmond, Schoonhoven, Amsterdam en de Goorn ook te horen zaterdag in Schoonhoven.
Gonzo schreef:
Overigens begreep ik van iemand uit Amsterdam dat Frank van Kooten tijdens een try-out heeft moeten afslaan omdat de bastrombonist zijn solo vergat in te zetten en de hele band vervolgens ontspoorde...
Solootje is erg lastig, ondanks het simpel kan klinken. Ik weet niet of het verhaal waar is van Amsterdam Brass... maar zoiets zou bij de beste kunnen overkomen bij die solo.
PS. ikzelf heb het druk, op het NBK de bastbr van Rijnmond en Wijk en Aalburg
PPS. stuk voor kampioensdivisie is hier te beluisteren... (NBK-vorm is iets anders)
http://www.brassbandrijnmond.nl/nl.mp3