trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Sergei Nakariakov live op Museumplein!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 14 feb 2026 21:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 12:26 

Voor degene die Arutunian wil studeren, op de volgende link staan midi files van bekende trompetconcerten inclusief Arutunian.

http://www.trumpetstudio.com/midi.html

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 18:06 

veldkampbrass schreef:
Voor degene die Arutunian wil studeren, op de volgende link staan midi files van bekende trompetconcerten inclusief Arutunian.

http://www.trumpetstudio.com/midi.html

Of koop even een cd'tje waar die goed op staat! Die midi's zijn leuk als je het stuk nog nooit gehoord hebt, maar anders...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 18:26 

Ik heb de Sergei versie met het concertgebouworkest op video, vind je die wel goed genoeg... :wink:

Het is veel makkelijker om met een midi file te STUDEREN, die kun je op een lager tempo zetten namelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 18:53 

Een midi is altijd nog minder muzikaal dan de live versie! Zelfs als Sergei Nakariakov hem speelt :lol:
Maar de opname van hem vind ik wel beter! From Russia with love. :P
En bedankt Sergei!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2004 12:28 

veldkampbrass schreef:
Je kunt nooit teveel opkijken tegen profs (ha,ha), zolang jullie naar onze concerten komen kijken en wij als gastsolist bij jullie orkesten mee mogen doen is alles in orde.... :wink:

Wij hebben ooit een optreden gehad op een feestje bij ons in het Gooi! Onze (op dat moment enige) trombonist heeft geen noot meer geraakt toen hij hoorde dat Bart van lier ook op dat feestje was! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2004 19:12 

Nou, ik heb het concert ook op video bekeken met enkele vrienden.

Nakariakov: mooie techniek, echt schitterend, misschien wat minder muzikaliteit in Aratunian, maar overall een zeer goed optreden

Over die Aida-kicksen: Het is natuurlijk iedereen toegestaan te kicksen, maar je verwacht het natuurlijk niet in een dergelijke omgeving... Normaal "moet" alles erop zijn, en is een kleine uitschuiver gepermitteerd, maar liefst niet in een solo als deze natuurlijk :-) Dat het er vet langs was en daardoor een ietsje slordig klonk, draagt natuurlijk bij aan de discussie, en ik moet toegeven dat ikzelf ook dacht van "WHAT ???"... Jammer, voor mij niet getreurd, die 3 seconden zijn zo weer voorbij :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2004 23:28 

Ik vond die kicksen goed voor mijn gevoel van eigenwaarde. Als het die profs overkomt, hoef ik me als amateur zeker niet te schamen als t me overkomt :D . (overigens gebeurt t bij mij vaak genoeg. Ik heb een amateur cd-opname van een concert, waar ik een solootje gruwelijk zit te verprutsen met eerst een kicks en dan ben ik de tel kwijt, maar ja... :oops: )

Ik neem de trompettisten uit het KCO ook helemaal niets kwalijk hoor. Ze moeten toch een zwaar programma ten gehore brengen (vooral die bolero is volgens mij behoorlijk pittig)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2004 16:45 

Dat van eigenwaarde kan ik mij prima in vinden. Als je alleen maar trompetcd's luistert dan zou je haast gaan denken dat daar nooit iets fout bij gaat (of belachelijk moeilijke dingen die fout gaan) en dat terwijl daar af en toe ook de ergste dingen gebeuren (er staan op internet een aantal amusante voorbeelden).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur