ik ga natuurlijk niet te veel zeggen want dan hoef je niet meer te komen
maar we spelen sowieso 1 werk van Evans en de rest is allemaal met zijn gedachte door mij gearrangeerd. ik heb geprobeert nieuwe klankconsepten op te zoeken en te kijken waar vernieuwingen nog mogelijk zijn in de muziek met zo'n bezetting
ook heb ik me laten inspireren door Aura van miles davis (geschreven en gearrangeerd door Palle Mikkelborg, een plaat die eigenlijk niet de erkenning heeft gekregen die hij verdient)
en Eric Vloeimans speelt natuurlijk een rol
de hoorn wordt vervangen door Bugel (ik)
en dan hebben we nog Vincent Veneman op trombone (volgend jaar studie bij Conrad Herwig iin NY) en William Suvanne op Alt (compleet geflipte scandinaviër met een van de meest eigenzinnige speelmanieren die ik heb gehoord), Sjoerd Visser op bariton (2e fase bij Ben Herman), Goran Krmac op Tuba (winnaar hartenaas jazz competitie, en een gast die niet alleen de tuba speelt als horn maar ook als bass, who needs a doublebass).. en dan hebben we nog Vincent Grit (2e princess Christina Jazz, North Sea Jazz) Tobias Nijboer (speelt 12 april met Yuhri Honing, ook in het teken van jazztalentdingetje)
Sieberen van Muster (virtuoos op gitaar, op viola door europa getourd met het Haydn Youth String Orchestra, op z'n 17e op NSJ)
zo..
kom kijken en oordeel zelf.