trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Musikmesse Frankfurt
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 23:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Musikmesse Frankfurt
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008 11:35 

Is het eigenlijk de moeite om daar naar toe te rijden? Ik veronderstel dat het zo een beetje een autosalon is maar dan voor muziekinstrumenten.
Kan je er ook instrumenten testen?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Musikmesse Frankfurt
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008 11:41 

Johannetje schreef:
Kan je er ook instrumenten testen?

Ja, je kunt alle grote merken wel uittesten. Het enige probleem is dat je daar niet de enige bent.... :wink:

Echt goed testen kun je beter rustig in een winkel doen, je moet zo'n beurs meer zien als een kennismaking met allerlei toeters en bellen. Het is er een enorm lawaai. Iedereen zoekt die ene toeter waar de C4 wel gemakkelijk op zit... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008 11:48 
Moderator

Ik dacht dat men zocht naar de trompet die je ook meteen stylistisch en muzikaall laat spelen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008 11:56 

marnix schreef:
Ik dacht dat men zocht naar de trompet die je ook meteen stylistisch en muzikaall laat spelen

Misschien ook wel, maar in ieder geval maakt dat dan ook veel lawaai.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008 12:05 

Zeker de moeite! Is een echt speeltuin :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008 13:23 

Geronimo schreef:
Zeker de moeite! Is een echt speeltuin :)

Ja, zo heb ik het ook ervaren. Ik ben er een paar jaar geleden voor het eerst geweest,
echt leuk. Wel wandelschoenen aandoen want je maakt er wat km's.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2008 19:10 

Enkele tips...
Als het de eerste keer is dat je Muziekbeurs bezoekt, neem je best iemand mee die er al eens geweest is. Anders loop je gegarandeerd verloren en mis je de helft van de pret.
Op de website van de Muziekbeurs (www.musikmesse.de) kan je trouwens opzoeken wie er een stand heeft en waar je deze vindt. Maak daarmee vooraf een verlanglijstje van wat je allemaal zeker wil gezien hebben.

PS:
Ik twijfel zelf nog om dit jaar te gaan. Maar als ik ga, zou ik het leuk vinden indien we met een aantal forumleden konden afspreken om gezamenlijk de trompethal eens onveilig maakten. :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 maart 2008 14:57 

Ik ben gisteren geweest.

Grotendeels was het hetzelfde verhaal als vorig jaar, alleen stonden er nog minder Bachs. Eeuwige topper Schilke was een van de hoogtepunten, evenals Jupiter, die alk jaar met betere trompetten komt. Naar mijn smaak is Jupiter Yamaha voorbijgestreefd, ik vond de XO fijner spelen als de Bergeron, Shew, Brönner en Xeno. De Chicago en NewYork-Bb lagen er niet, wel de C's maar daar speel ik niet op. Adams stond er met 3 nieuwe modellen (trompet) en die voelden een stuk beter aan dan de modellen die ik een klein jaartje geleden eens in mijn handen had. Het geluid was moeilijk te zeggen aangezien we in een piepklein hokje zaten (met Miel erbij), maar de eerste indruk van deze serie is dat het niet mijn kopje thee is.

Klapper was volgens een collega en mijzelf (en een saxofonist die meeluisterde) de Gansch Horn van Schagerl. Hij lag er in alle uitvoeringen, favoriet waren de Hörsdorf Heavy en de D2. De bugel "Killer Queen" was minder indrukwekkend. Ik vind het ongelofelijk dat deze Gansch Horn zo vet klinkt en vooral zo makkelijk speelt. De apart bediende draaiventielen hebben duidelijke voordelen ten opzichte van normale draaiventielen en ook perinetventielen. Ze gaan echt enorm snel en soepel. De boring is klein en de beker groot (en dan extremer als bij een Yamaha Z), zoals bij de meeste duitse trompetten. Ik vraag me af wat de nadelen zijn van deze Schagerl; wij hebben ze in de beperkte tijd die we hadden, en in het achtergrondlawaai van de Messe, niet kunnen ontdekken. Ik vermoed dat de projectie anders is als bij perinetinstrumenten, en dat je in een bigband misschien in de moeilijkheden komt. Anders zouden wellicht meer leadtrompettisten op dit model spelen.

Door de nieuwe indeling mocht je dit jaar wel luider testen dan de voorafgaande jaren, en op de een of andere manier hebben ze het zo ingedeeld dat je er minder last van had. Een terugkerend punt van ergernis is de voortdurende stroom van testesteron die door de aderen van Malte Burba stroomt waardoor hij het blijkbaar nodig vindt een niet aflatende stroom van lelijke C4's te produceren; ik ken hem verder niet, maar door dit zéér irritante machogedrag heb ik inmiddels een hekel aan hem. Tot overmaat van ramp stond er een kwijlende idioot naast hem die het kunstje keer op keer herhaalde. Wordt nu allen lid van het Keep-Malte-Burba-Away-From-The-Frankfurter-Messe Actiecomité.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur