Hallo allemaal,
Ik heb sinds ca. 2 weken een prachtige 'B&H York International' Ventiel Trombone.
Mijn vader had het instrument een aantal jaren geleden nieuw aangeschaft, het was een jeugddroom van hem om erop te spelen maar zijn longkracht was niet toereikend om erop te spelen.
Hij heeft er dus ook nauwelijks op gespeeld voordat hij deze aan mij doorgaf.
In eerste instantie vroeg mijn vader mij om de marktwaarde van het instrument te bepalen en om het vervolgens te verkopen voor een goede prijs.
Mijn vader laat wel vaker de internet verkopen aan mij over aangezien ik vrij handig met internet ben...
Ik was direct geinterresserd in het instrument, merendeels omdat ik het geluid van de schuiftrombone vanaf jochie (leerde toen Chello spelen) altijd prachtig heb gevonden.
Ik zag hierin dus een kans om nu ik de 40 voorbij ben eens de tijd en rust te gaan nemen om dit instrument te gaan leren spelen...
Ik ben dus op zoek gegaan en vond al snel dat er in mijn buurt een 'Muzenhuis' zit waar ook een docent was die ventieltrombone-lessen kon geven.
Na een kennismakingsbezoek van ca. 20 minuten waarbij we het instrument hebben bekeken en de docent er wat op had gespeeld heb ik besloten bij hem wekelijks prive-lessen van 30 minuten te nemen.
Nu ben ik op internet op zoek gegaan naar forums waar trombone informatie te vinden zou zijn en natuurlijk met name ventiel-trombone....
Nou u raad het al... die zijn er vrijwel niet...
Vandaar dat ik mij als beginnend ventiel-trombonist bij dit forum heb aangemeld.
Als iemand betere plek weet waar ik info en muziek kan vinden / delen voor ventiel-trombone
hoor ik het graag...
Een paar fotos:
Mondstukken:
Tot zover mijn 'korte' introductie, hoop hier nog veel info te vinden en delen
Groet,
Grumbit