trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Werk
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 14 feb 2026 20:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Werk
BerichtGeplaatst: 07 feb 2008 15:07 

Ha luitjes,

Ik zit al een lange tijd met deze vraag en bedacht mij ineens dat ik daar hiervoor aan het goede adres ben.
Ik wil al vanaf jongs af aan naar het Conservatorium. Dit wil ik uitereaard nog steeds, maar nu de tijd zover is om te kiezen welke opleiding ik hierna wil gaan doen (Havo 5) begin ik te twijfelen. En die twijfel is niet of ik nog wel naar het conservatorium weil, maar die gaat over NA het conservatorium. Stel ik wordt aangenomen en studeer na een x aantal jaren af. Hoe groot is de kans dan dat ik werk zal hebben en hoe groot is de 'zekerheid' binnen dit wereldje(over het algemeen)? Voor mij is dit het enige wat mij zou tegenhouden voor de keuze richting het Conservatorium.

Bedankt!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2008 15:14 

Ja, lastig.. Wat voor baan wil je? Symfonieorkestbaan? (Weet niet of je lichte muziek of klassieke muziek wilt gaan studeren.) Bij een militair orkest? Musical? Lesgeven / dirigeren? Een combinatie?

Werk is er altijd, overal. Wil je persé een baan bij een orkest dan wordt het zwoegen en hopen dat je goed genoeg bent, want als je echt goed genoeg bent dan kom je er ook sowieso wel.

Ik zou zeggen probeer het, want als je het niet probeert krijg je er spijt van. Je kan trouwens altijd eerst een andere studie doen, of na het cons ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2008 15:29 

Die kans dat je werk zal hebben wordt steeds kleiner is mijn indruk. Elk jaar studeren er trompettisten af maar er komt niet meer werk bij en er gaan maar weinig trompettisten met pensioen.

Als je bezeten bent van trompet spelen moet je er zeker aan beginnen. Ik kan je wel aanraden om de studie zo breed mogelijk te nemen, dus evt. met compositie of dirigeren erbij. Zodat je meer bagage hebt wat de kans op werk alleen maar vergroot.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2008 15:33 

Volgens Mariss Jansons breekt er binnenkort een pensioengolf aan bij het KCO. Wellicht dat daar een vacature vrijkomt. Moet je wel heeeeeeel hard oefenen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2008 16:05 

Er is altijd werk voor jonge mensen die héél erg goed zijn.
Ondernemingszin is ook belangrijk om werk te genereren. Als je bv zou kiezen voor
een lichte muziekopleiding en je stelt je eigen band(s) samen en je bent ook bereid heel
veel te bellen en mailen, kortom jezelf verkopen, dan kun je wel aan werk komen danwel
blijven. Ga in ieder geval bij jezelf te rade of je het er de rest van je leven voor over hebt
om iedere dag te studeren en kunt omgaan met de onzekerheid van het muzikantenbestaan. De meesten worden er ook niet rijk mee.
Als je heel gedreven bent en het liefste wat je doet is trompetspelen, dán moet je er
voor gaan!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 feb 2008 17:35 

Ok bedankt allemaal ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 00:46 

richaar-cdl schreef:
Volgens Mariss Jansons breekt er binnenkort een pensioengolf aan bij het KCO. Wellicht dat daar een vacature vrijkomt. Moet je wel heeeeeeel hard oefenen.

Er is nu officieel een tutti plek bij het KCO.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 06:28 

Wat is een tutti plek?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur