trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar update
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 19:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hub van Laar update
BerichtGeplaatst: 01 apr 2008 21:05 

Hallo Forumgenoten,

Ik was afgelopen week in Margraten om de nieuwste instrumenten van Hub uit te proberen.
Voor de geïnteresseerden (gaarne alleen zinnege reacties van de anti-Van Laar groep) hieronder een kort verslag.

Na een bakje koffie heb ik met een collega rustig de verschillende modellen doorgespeeld.
Ik was bij alle instrumenten zeer onder de indruk van de bouwkwaliteit. Het lijkt alsof het elke keer als ik er kom beter wordt. Maar ook waren wij onder de indruk van de vele verschillende afwerkingen die er tegenwoordig bij Hub mogelijk zijn. Toen ik mijn B7 kocht (laat staan mijn C) waren er nog niet palladium en geborstelde afwerkingen mogelijk.
Wat de gewone trompetten betreft kwam ik toch telkens weer bij de B7 uit (gelukkig maar).
De Oiram (had ik nog nooit op gespeeld) leek me verbazingwekkend veelzijdig. Totaal geen zware, donkere toeter, zoals ik een beetje had verwacht van de verhalen hier. Misschien speelt mee dat de Oiram die ik speelde met palladium afwerking was, dit maakt hem iets feller qua klank zei Hub.
De Oiram bugel vond ik daarintegen totaal niet prettig spelen (deze was dus wel donker, en zwaar van klank). De B2 bugel staat op mijn verlanglijstje, een prachtige heldere, warme klank.

Als laatste (na de derde bak koffie) vertelde Hub nog dat hij een CNC machine uit Duitsland had besteld. Jaja, Hub gaat binnenkort mondstukken produceren! Met name specifiek voor de Oiram (gewone Bach-stijl mondstukken passen niet goed bij de Oiram), maar ook voor de losse verkoop. Het betreft dus bugel en trompetmondstukken. Hub vertelde dat de rand nummering volgens het systeem van Monette gaat verlopen omdat dit volgens hem het meest logische systeem was. Ik heb twee mondstukken met een B4 rand besteld (ligt het meest in de buurt van mijn Stomvi 2C).
Voor de B2 bugel zal ik nog even moeten sparen.

Tot zover mijn update uit Margraten.

Muzikale groeten,

Ruud

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Hub van Laar update
BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 05:49 

silverplated schreef:
...Met name specifiek voor de Oiram (gewone Bach-stijl mondstukken passen niet goed bij de Oiram)...

Je hebt het hier waarschijnlijk over de Oiram TROMPETTEN? Ik vond het idd ook een vreemd gezicht die mondstukken die in de zware Oiram receiver "verdwenen". Ik heb het vermoeden dat niet alleen de randnummering gebasseerd zal zijn op die van Monette maar ook het "design" van de buitenkant.... zomaar een gokje.

Heeft Hub je ook verteld wanneer zijn nieuwe site in de lucht komt? ... ik hooptre een beetje, aan het onderwerp te lezen, dat dit de aankondiging was...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 08:35 

Ruli schreef:
Heeft Hub je ook verteld wanneer zijn nieuwe site in de lucht komt? ... ik hooptre een beetje, aan het onderwerp te lezen, dat dit de aankondiging was...

Wow, ik vind dit nieuws anders nog veel opzienbarender dan een nieuwe site! Als Hub's gouden handjes ook wat betreft mondstukken van goud blijken te zijn, woon ik straks niet alleen hemelsbreed 25 km van een top instrumentenmaker, maar ook nog in de achtertuin van een top monstukkendraaier. Ik hoop van harte dat het geen 1 april-grap is!

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 09:25 

Heren, heren,

Mag dit wel, weer een *** *** **** topic hihihi

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 09:27 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik hoop van harte dat het geen 1 april-grap is!

...ja, als Hub nu ook al, net als Dave, 1 april mondstukgrappen gaat maken dan... dan... dan... wil ik een graag een Hub ANARP(Hub draait graag namen achterstevoren) STC 3 B1-5L bestellen in Raw Brass!!! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008 09:53 

Na erg lang wachten is het dan bijna zover. De vernieuwde website van Hub is bijna gereed . Het ziet er fraai uit met alle actuele modellen, en mp3's van verschillende artiesten. Juist dit laatste heeft tot vertraging geleid doordat een aantal van die artiesten niet al te vlot was met het opsturen ervan.
binnen nu en 2 weken kan iedereen weer "bij" zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 14:31 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Ruli schreef:

Wow, ik vind dit nieuws anders nog veel opzienbarender dan een nieuwe site! Als Hub's gouden handjes ook wat betreft mondstukken van goud blijken te zijn, woon ik straks niet alleen hemelsbreed 25 km van een top instrumentenmaker, maar ook nog in de achtertuin van een top monstukkendraaier. Ik hoop van harte dat het geen 1 april-grap is!

Bofkont met 25 km.
Het ga je goed.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 19:29 

Ik schreef het bovenstaande 2 april al...
Inmiddels is duidelijk dat de draaibank bij Hub werkelijk een 1 april grap was. Jammer dat de maker dit niet bekend gemaakt heeft, zo wordt het erg moeilijk echte informatie van grappen te onderscheiden op dit forum. Erg jammer...

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur