Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
criminelis
|
Berichttitel: onderhoud trompet Geplaatst: 07 aug 2008 06:14 |
|
Geregistreerd: 25 dec 2005 19:17 Berichten: 424 Woonplaats: deventer
|
|
Bij de dweilkapel waar ik in speel willen ze alle koperblaas instrumenten in onderhoud doen.
Het bestuur denkt aan 1 maal per jaar, in de zomerstop.
Wat is noodzakelijk voor een trompet?
Het ligt er natuurlijk aan hoe je zelf met je instrument omgaat, maar is eenmaal per jaar echt nodig, of als je zuinig op je instrument bent is het dan maar eens in de 2 jaar nodig?
Wat zijn jullie meningen hierover?
Groeten Niels
_________________ Soulband - http://www.tuxedospecial.comDweilkapel - http://www.deurbloazers.nlTrompet - King 601 (2015), Jupiter JTR-300 (1991), Selmer (1952) mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D Trombone - CONN Director, DW 11CS
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
flugel
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 aug 2008 08:35 |
|
Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45 Berichten: 651 Woonplaats: Nuenen
|
|
Dat ligt er helemaal aan hoe dat instrumentarium er uit ziet, wat de waarde van de instrumenten nog is (economische waarde). Ik meen me te herinneren dat jullie trompetsectie tegenwoordig op instap King speelt. Een full-service beurt voor een trompet kost al gauw 50 - 75 euro, dat lijkt me, als je dat jaarlijks laat uitvoeren, een dure grap voor deze instrumenten.
_________________ Let's make some noise!!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 aug 2008 08:40 |
|
|
|
Wanneer je er zuinig mee omgaat vind ik 1 maal per jaar groot onderhoud niet nodig. Zelf grondig schoonmaken doe ik zo'n 3 keer per jaar. 1 keer per 2 jaar groot onderhoud is voor mij voldoende. Dan laat ik ook de kleine deukjes uit de beker halen.
Maar ik ben wel zuiniger dan sommige trompettisten die ik ken (denk ik). Ik ben ook zo'n nerd die de trompet tijdens het oefenen thuis en ook soms tijdens repetities met een doek vasthoudt om slijtage plekken te voorkomen.
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: omo Geplaatst: 07 aug 2008 11:03 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Verzilverde instrumenten uitelkaar halen en in de vaatwasser.
Hans van Brassimport heeft op het forum de procedure uitvoerig behandeld.
Gellakte instrumenten af en toe schoonmaken met een niet pluizende lap. Naspoelen met lauw water, olieen en toeteren maar weer.
Wegbrengen voor dit soort onderhoud is echt onzin; voor dat geld kan ik wel leukere dingen bedenken.
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
martijn85
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 aug 2008 20:36 |
|
|
|
Kennelijk kunnen jullie als trompet sectie dus ook gewoon eens per jaar een schoonmaak dag bij iemand in de keuken of de badkamer organiseren.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Trompettor
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 aug 2008 22:22 |
|
|
|
Wij hebben met e verenging jaarlijks een onderhoudsbeurt.
Zowel plaatselijk sax als koper docent komen langs om iedereen uit te leggen hoe alles gepoetst, geboend, gesopt en gedweild moet worden.
Dit alles met een emmer, water, zeep, doekjes, en wat ragertjes.
Slagwerk sectie blijft thuis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Antoni Hopmann
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 aug 2008 22:45 |
|
Geregistreerd: 14 dec 2005 11:43 Berichten: 433 Woonplaats: Rotterdam
|
|
Toch zou het wel een leuke bijverdienste kunnen zijn voor een arme schilder b.v.
€ 50,-- voor even uit elkaar halen in een lauwwarm sopje,beetje raggen,naspoelen,drogen en invetten/olieen.
Hoeveel trompetten zouden er in een ligbad gaan? (hahaha).
_________________ Een vrijenblije groet van Antoni http://www.antoni-art.nl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
~Wilanka~
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 aug 2008 11:16 |
|
Geregistreerd: 22 jun 2006 15:45 Berichten: 114 Woonplaats: Oldebroek
|
|
Op de website van Theo Steenbeek staat dit:
Een onderhoudsbeurt op zijn tijd is van groot belang.
Ons advies, bij redelijk onderhoud door de gebruiker: - hout- blaasinstrumenten : eens per jaar - koper- blaasinstrumenten : eens per 2 jaar
|
|
| Omhoog |
|
 |