Ik heb een Bach trompet: Stradivarius model 37, ongeveer 20 Ã 25 jaar oud, verguld
De vraag is of het nog de moeite is om dit instrument te laten herdoen. Ik zou er een volledige nieuwe lak op zetten (wss zilver) en wat blutsen en scheve buizen repareren. Verder zijn de ventielen wel aan revisie toe. Is dat nog de moeite of kan ik beter een nieuwe kopen?
Verzilveren (en reviseren) moet je denk ik zo'n € 400,- voor rekenen. Als de ventielen opnieuw vernikkeld moeten worden dan mag je daar ook wel een € 250,- voor uit trekken. Of het je dat waard is weet ik niet. Voor een beetje meer vindt je ook wel een goede verzilverde (2de hands) op Marktplaats. Of die dan beter is dan wat je nu hebt is dan natuurlijk de vraag.
Goudlaag heeft op veel plekken last van "corrosie". Afschilfering denk ik tot op het koper want daar zie ik corrosie van het koper. Ik zal een foto plaatsen van zodra ik mijn fototoestel heb. (Vanavond wss)
Ik denk er wel aan om te verzilveren om een heldere klank te krijgen.
Vergulden is ook een stuk duurder natuurlijk, ongeveer het dubbele van verzilveren. Met zilver wordt ie wel wat helderder, dat klopt. Een iets ondieper/kleiner mondstuk helpt daar ook goed bij.
Vergulden zou ik alleen doen bij instrumenten die dat waard zijn. Zoals die Bach Mt.Vernon uit 1964 die ik destijds had, die was als nieuw. Maar een versleten Bach uit de jaren '80 is een beetje overdreven om daar zo veel geld aan te besteden, dan kun je beter op Marktplaats gaan kijken voor dat geld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen