trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 14:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2004 16:07 

Interessante discusie, k 'heb hem gevolgd vanaf het begin.
Was trouwens zelf druk aan het sparen voor een Bach Strad.
Na deze discussie koop ik misschien wel mijn 4e Yamaha.( altijd Cornet gespeeld en als 2e instrument trompet)
Ik persoonlijk zou ook niet een toeter op bestelling willen, en heb een eigen manier van uitzoeken.
Meestal neem ik iemand mee die op afstand luistert tewijl ik speel zonder dat hij weet waarop ik speel.
Als dan de trompet die hij het mooiste vind klinken correspondeert met diegene die ik het fijnste vindt blazen zijn we snel klaar.
Anders wordt het compromissen zoeken.
Mijn huidige trompet neem ik altijd mee als uitgangspunt, hierop doe ik warmingup oefeningen en daarna begin ik met het proberen van diverse trompetten.
Dit alles doe ik wel met eigen mondstuk!!!, anders vergelijk je mondstukken en geen trompetten.
Nou ja voor mij wordt het dan misschien toch een Xeno.
Een ieder nog bedankt voor de nuttige informatie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2004 18:18 

Wat mij betreft hoeft deze discussie ook niet te eindigen, ik vind het wel leuk en interessant. Dus wat mj betreft........ ---> : ||

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 feb 2004 18:28 

Zucht jongens jullie hebben me weer tuk ik geef toch maar antwoord want ik kan het gewoonweg niet laten

reactie van tim

--------------------------------------------------------------------------------

Stel de toeters is nog niet helemaal jou wens, dan kun je toch vragen of je een dagje naar Straub mag gaan om hem daar te perfectioneren. Duitsland is toch niet zo ver en het lijkt me een hele ervaring.

Kan ook ik heb vakantie dagen genoeg :D

Profiel  

Berichttitel: vosch
BerichtGeplaatst: 13 feb 2004 19:08 

Even een reactie op mr. Vos. Trompetten reageren heel verschillend op mondstukken heb ik gemerkt. Zo kon ik prima uit de voeten met mijn Vincent Bach Corp. 3c als ie op m'n Courtois C-trompet zat, of op mijn (helaas verkochtte) Conn Director, maar met hetzelfde mondstuk op mijn Straub (jawel!) mis ik toch projectie. Na enig zoekwerk kwam ik uit op een iets ondieper Yamaha mondstuk en was dat probleem ook weer de wereld uit. Kijk, wat ik maar zeggen wil, met alleen de aanschaf van een al dan niet fantastisch instrument hoef je er nog lang niet te zijn....... Ik denk dat je jezelf tekort doet om zo streng vast te houden aan het mondstuk waar je nu op speelt. Overigens zijn er naast Xeno's en Stradivaria nog heel veel andere intressante toeters op de markt. Zo las ik laatst een heel enthousiate recensie over de Selmer Chorus 80J, nog nooit iemand op zien spelen. Ik bedoel maar. Als je die emmer toch gaat leeggooien......

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2004 07:31 

Ja Theo een Selmer is ook een zeer mooie toeter en zeker de Chorus 80 J
Mooi raw brass gelakt :wink: .
De Concept is ook een goede trouwens .
Ja wat is nou niet goed ze maken niet echt slecht instrumenten meer .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2004 13:04 

Wat bedoel je met "de concept is goed?"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2004 15:15 

Wat weten wij nu écht van wat er in een fabriek zich afspeeld. Behalve dan wat er in allerlei marketing foldertjes staat, hebben wij daar volgens mij voor de rest niet zoveel zicht op. Selmer. Goed Concept? Geen idee. Als ik de foldertjes moet geloven wel. Maar dat zal ik pas doen als ik ook zo'n ding in m'n handen heb gehad en tot de conclusie kom datie goed is.

Ja toch?

Misschien moeten we minder reclames bekijken, plaatjes/ fotootjes bekijken, luisteren naar wat de 'echte mensen' zeggen (krijgen ze toch voor betaald?) en meer proberen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2004 15:53 

Citaat:
Wat bedoel je met "de concept is goed?"
:)

Bas bedoelt de Selmer Concept TT denk ik. Een model een beetje naar het voorbeeld van de Evolutions van Courtois naar mijn toch wel bescheiden mening.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur