trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Getzen 3850 Custom Cornet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2004 21:46 

Ik heb vandaag bij Hub wat cornetten gespeeld inclusief de Besson. Ik was er niet kapot van, het was niet de sound die ik zocht. Dat zal voornamelijk aan mij liggen denk ik.

Daarentegen vond ik zijn C-trompet wel precies de klank hebben die ik zocht dus daar moet ik eens goed over nadenken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2004 21:53 

erikveldkamp schreef:
Daarentegen vond ik zijn C-trompet wel precies de klank hebben die ik zocht dus daar moet ik eens goed over nadenken.

Je hebt echt geld teveel als je als jazz-muzikant een C-trompet gaat kopen :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2004 21:53 

C trompet? Ga je nu ook al bij het concertgebouw orkest invallen? :wink:

Maakt van Laar trouwens helemaal geen cornetten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2004 21:56 

Dehaanmuziek schreef:
C trompet? Ga je nu ook al bij het concertgebouw orkest invallen? :wink:

Maakt van Laar trouwens helemaal geen cornetten?

Van Laar maakt geen cornetten. De bouw van cornetten wijkt namelijk compleet af van het bouwen van trompetten. Wel is Hub inmiddels bezig met Eb en Piccolo-trompetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2004 22:30 

Hub zei me dat ie er wel al wat gemaakt heeft in het verleden. Maar op het moment heeft ie zijn handen al vol om alle trompet en bugel aanvragen in een redelijke tijd af te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2004 22:42 

bartjefrit schreef:
erikveldkamp schreef:

Je hebt echt geld teveel als je als jazz-muzikant een C-trompet gaat kopen :roll:

Ik geef toe dat je als JAZZ-muzikant geen C-trompet nodig heb. Maar ik ben geen jazz-muzikant maar een muzikant. Dat betekent dat meer interesses heb in muziek dan alleen wat hoge noten kraaien. Ik vindt op het moment klassiek studeren erg leuk en zoek daar ook geschikt materiaal bij. Misschien kun je het vergelijken met Wyntons klassiek periode. Dat deed ie alleen maar om zijn jazz-muziek te verbeteren, plus dat ie het leuk vond om te doen. Charlie Green was vandaag ook bij Hub, hij is docent lichte muziek aan het A'dams conservatorium en vroeg me of ik al een piccolo trompet had, die had hij namelijk ook naast een C-trompet...

Maar daarnaast hebben de klassieke trompettisten hun kast toch wel heel wat voller met verschillende trompetten. Dan komen wij er redelijk goedkoop vanaf. Een goede saxofonist heeft naast een sopraan,alt en tenor, ook een fluit en klarinet. Kijk dan gaat het pas in de papieren lopen.

Maar ik ben blij dat je meeleeft met mijn huishoudboekje... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2004 23:08 

erikveldkamp schreef:
Ik heb vandaag bij Hub wat cornetten gespeeld inclusief de Besson. Ik was er niet kapot van, het was niet de sound die ik zocht. Dat zal voornamelijk aan mij liggen denk ik.

Een goeie cornet is de Boosey&Hawkes Souvereign type 921, dit is de voorloper van de Besson Souvereign type 928. Ze zijn uiterlijk bijna identiek maar de klank vind ik veel beter. Met een beetje zoeken en wachten kom je er wel eens tegen en voor een prijs tussen de 700 en 1000 Euro heb je echt een klasse instrument met een mooie brassband sound. Dit alles volgens mijn bescheiden mening en ervaring :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2004 17:11 

Een goeie cornet is de Boosey&Hawkes Souvereign type 921, dit is de voorloper van de Besson Souvereign type 928. Ze zijn uiterlijk bijna identiek maar de klank vind ik veel beter. Met een beetje zoeken en wachten kom je er wel eens tegen en voor een prijs tussen de 700 en 1000 Euro heb je echt een klasse instrument met een mooie brassband sound. Dit alles volgens mijn bescheiden mening en ervaring :wink:[/quote]

Helemaal mee eens Muzikantje, dit is overgings de cornet die ik te koop aanbood.
Type 928-GS-784312.
Erik ik ben het met je eens een C-trompet klinkt beduidend anders deze cornet.
Hier geldt ook natuulijk zeer afhankelijk van het mondstuk wat wordt gebruikt, DW voor mij in een brassband en Bach in de fanfare voor deze cornet.
De cornet zit tussen de bugel en de trompet in waarbij de sheperds-crook modellen iets dichter bij de bugel zit dan de trompet.
Een C-trompet waaop ik wel eens heb gespeeld vond ikzelf weer een stuk scherper klinken dan een Bes-trompet.
Voor trompettisten die gewend zijn lead te spelen zal zo'n C-trompet wel lekker klinken.
Dit wist je natuulijk allemaal wel, maar ik vond het een beetje een raar vergelijk de sound van een C-trompet t.a.v. een cornet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur