Geregistreerd: 24 dec 2004 10:54 Berichten: 11 Woonplaats: Groningen
bartjefrit schreef:
Daniël schreef:
(wellicht een C trompet).
Daar heb ik dezelfde mening over als over de piccollo. Wat moet je met een C-trompet als je niet full-time of in ieder geval wekelijks in een symphonie-orkest speelt???[/quote
maar het verschil tussen een bes trompet en een c trompet is makelijker te overbruggen dan tussen een bes trompet en een piccolo.
Bovendien, de meeste solo werken voor piccolo zijn iets lastiger (qua uithouding ) dan de solo werken voor c trompet.
Dus persoonlijk denk ik dat je er geen vergelijk in moet maken, en je geld lekker moet besteden zoals jou dat goeddunkt
Ik heb laatst wat Selmers, Scherzers,de Yamaha 9830 en een B&S geprobeerd. Ik vond de B&S het makkelijkst spelen. Waarschijnlijk omdat ie de grootste boring heeft. Voordeel is dat ie relatief goedkoop is. Ik weet niet of ie goed stemt en zo, daarvoor heb ik te weinig piccolo ervaring.
de b&s is een goede piccolo hoor, helaas een beetje onderschat, en de Yamaha's zijn kwalitatief beter, maar bij b&s krijg je wel waar voor je geld.
ga op piccolo niet te ondiep spelen, anders word de klank erg dunnetjes en geknepen. Bovendien zal hij ook sneller dichtslaan, vanwegen de veel grotere weerstand
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen