trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stradivarius ML37 vs L25
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: twaaidehans is een aar z'n ellende.......
BerichtGeplaatst: 21 apr 2007 13:20 

marnix schreef:

Maar mijn Bach heeft nog steeds dezelfde leadpipe, ik denk al vanaf de fabriek...
En jouw bach ook....

Ehh Marnix, jou Bach heeft toch een Malloon -of hoe heet dat- leadpipe?

Enne, mijn baggies komen uit midden jaren 70, toen was Bach nog Bach!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: twaaidehans is een aar z'n ellende.......
BerichtGeplaatst: 21 apr 2007 13:41 

Theo van Kampen schreef:

Enne, mijn baggies komen uit midden jaren 70, toen was Bach nog Bach!

Nee hoor, vanaf 1961 is Bach al niet meer van Bach maar van Selmer, wat nu Conn-Selmer heet en weer van Steinway is.

Citaat:
During his career Vincent served as president of the National Association of Band Instrument Manufacturers (NABIM). In 1961, at the age of 71, the company was placed for sale. Despite receiving twelve other offers for the company, some with even higher bids, Vincent chose The Selmer Company. Having developed a close relationship with Selmer and George Bundy over the years, he felt that Selmer would best expand upon his foundations. All tooling and machinery was moved to Selmer’s operations in Elkhart, Indiana, with Vincent assisting in the training. Original designs and blue prints have been carefully preserved in manufacturing the sound choice of professionals.

Theo overdrijft altijd een beetje, en met leadpipes van Bach nog iets meer.... :wink:

Profiel  

Berichttitel: Jahaaaa.....
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 10:20 

Erik, het is mij bekend dat Vincent Bach toen allang zijn toko aan Selmer verkocht had, 't staat zelfs op de -originele- koffer die bij mijn meest recente aanwinst zat: Selmer Company. Maar wat ik maar wilde zeggen is, en dat weet jij ook heel goed, dat je een Vincent Bach van nu niet kan vergelijken met een Vincent Bach van 30 jaar geleden.
Ik sta er overigens niet vooral bekend om om mijn neiging dingen te overdrijven, maar meer dat ik er niet te beroerd voor ben om man en paard te noemen. Dat ik daarbij wel eens mensen in verlegenheid breng maakt mij de pis niet lauw.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 10:50 

Ja, daar heb ik dan toch een heel andere opvatting over. Ik heb minstens 10 Bachs gehad en misschien wel 50 Bachs getest en gespeeld. De oudste was uit 1927 en de nieuwste van afgelopen jaar. Ik ben er nog geen 1 tegengekomen met een rotte leadpipe. Wel 1 met wat aanslag aan de binnenkant maar die speelde desondanks erg goed.

Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, jij kent ze dus wel, maar dat heeft dan meer van doen met de bespeler dan dan met het materiaal op zich. Messing is messing. Misschien dat sommige leadpipes iets meer koper erin hebben zodat ze wat langer meegaan, maar over het algemeen zijn de verhoudingen ongeveer hetzelfde bij de verschillende merken.

Daarbij moeten de nieuwste Bachs, dus van dit jaar, een betere kwaliteit hebben dan een paar jaar daarvoor. Maar ik heb ook wel op slechte Bachs gespeeld toen ze nog door Bach zelf gemaakt werden (Mt.Vernons).

Daarbij heb ik nog nergens gelezen of gehoord dat de ledpipes een probleem zijn van Bach. Als dat zo zou zijn zouden de reperateurs dat wel merken. Je leest wel altijd slechte verhalen over de lak, maar niet over de leadpipes.

Vandaar dat ik vind dat je overdrijft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2007 16:57 

Ik heb drie Bachs gehad. Twee met red rot.

edit: Misschien heb ik gewoon pech gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2007 08:14 

Ook ik heb op mijn Bach de leadpipe moeten wisselen. De toeter was wel al 15 jaar oud toen dat nodig was, maar rot was die wel! Dus ook bij Bach's komt dit voor!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel: Pearl pearl pearl!
BerichtGeplaatst: 26 apr 2007 09:35 

erikveldkamp schreef:

Daarbij heb ik nog nergens gelezen of gehoord dat de ledpipes een probleem zijn van Bach. Als dat zo zou zijn zouden de reperateurs dat wel merken. Je leest wel altijd slechte verhalen over de lak, maar niet over de leadpipes.

brassheavy

Geplaatst: 25 jun 2002 15:15 Onderwerp: leadpipe

--------------------------------------------------------------------------------

Het is eigenlijk een materiaal probleem geweest bij bach !! ( ander soort Messing) wat makelijk in de productie paste maar minder degelijk was.
Het is nu over !! deze klacht komt inderdaad voor bij Bach en ook Holton ouder dan 3 jaar.
Holton heeft de leadpipe vervangen voor Goldbrass ( zo ook Yamamah ) enige jaren geleden.

Brilletje nodig Erik :D ?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2007 10:02 

Ik heb ook de lead pipe op mijn Bach laten vervangen vanwege red rot.

De vervangende leadpipe (Een originele, van Bach) Begon na twee jaar ook weer te rotten.

Heb nu een andere toeter ;-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur