trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Schilke - Graag jullie mening over Schilke.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 15 jun 2024 23:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2002 01:44 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2002 22:44
Berichten: 8
Woonplaats: Dordrecht
dat klopt Hans; en toch is het zo dat een instrument in de prijsklasse van een Schilke kan en mag niet zo'n grote kwaliteit verschil vertonen ten opzichte van een instrument die een klassen lager is geprijst;<br>sterker nog een Schilke moet mijn inziens te alle tijden beter presteren dan een Holton; en dan bedoel ik in eigenschappen als klankkleur en volheid van de klank en dat viel vies tegen.

_________________
Latin (music) lover


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2002 11:50 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Da's wel een beetje appels met peren vergelijken hoor. Vergelijk een grote boring nou met een andere grote en een kleine met een kleine. De prijs heeft daar verder niet echt veel mee te maken denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jan 2002 10:32 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
...vinden jullie ze trouwens ook zo belachelijk duur??

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2002 16:58 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Ik heb altijd begrepen dat de S- modellen van Schilke volgens een ander concept gebouwd zijn dan de B- en X- modellen: nooit een S beetgehad, maar er moet een fundamenteel verschil zijn. (B- en X- light / S- heavy?)<br>Ik heb zelf een Schilke X4, en met een BACH 3C is ie uitstekend in klassieke (en ook HAFABRA) muziek, met een BACH 3E gaat ie als de spreekwoordelijke brandweer, en kan ik er prima lead op spelen in "mijn" bigband.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2002 20:40 
Offline

Geregistreerd: 09 jan 2002 22:14
Berichten: 105
Volgens de site van schilke zijn de S-modellen gebouwd volgens de specificaties van een aantal beroepstrompetisten.<br>Het zijn volgens de site eigenlijk aangepaste versies van de standaard schilke modellen (b en X)<p>

_________________
**********************************************************************
www.balasino.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 08:00 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Er is een site met veel Schilke info, "The Schilke Loyalist":<br>http://www.dallasmusic.org/schilke/<br>Interessant om eens door te lezen. Hier staat ook meer info over het verschil tussen S en X/B modellen.

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2002 21:37 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2002 21:30
Berichten: 9
Hallo Ik ben Roland en ik wil even zeggen dat ook ik een Schilke heb ik blaas er al jaren op en het is een perfect instrument.<br>Ik heb jaren op een Bach geblazen en op een Bell Canto.<br>Maar ik heb op elk instrument tot nu toe nog lekker kunnen knallen vooral in een bigband klonken al mijn trompetten als echte SNIJBRANDERS.<br>Maar ik ben van menig dat het aan je techniek en aan je mondstuk zal liggen.<br>En waar je echt alle schilke's kunt proberen dat is bij Adams in Limburg.<br>Het is een geweldig instrument gewoon.<br>Lan Leve Schilke hahahaha


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 10:57 
Offline

Geregistreerd: 16 maart 2002 10:38
Berichten: 101
Woonplaats: Heerlen
Als je een Schilke wil kun je beter op de Amerikaanse markt rondkijken, via internet. Daar vind je vaak mint 9+ gebruikte instrumenten die niet te onderscheiden zijn van nieuwe. Ook nieuwe instrumenten zijn veel goegkoper. Een voorbeeld:<p>Een nieuwe E3L kost in de VS $ 2.495,- netto.<br>Omgerekend in euro dus ca. 2.867,-. Bij Hanssen in Kerkrade kostte een E3-L eind 2000 (al een hele tijd geleden) ruim fl. 10.795,- netto) !!! (nu dus ruim 5000,- euro !) Bij Adams ging ie toen voor fl. 7.500,- netto de toonbank over, zonder koffer (dus omgerekend in euro: ruim 3.500,-).<p>Een standaard Bach kost in de VS NIEUW rond de $1.295,- (in euro: 1.490,-). Hier betaal je al ruim over de 2.000,- euro ...<p>Met wat trukjes haal je die instrumenten zonder import en BTW de grens over. Op 5 werkdagen heb je ze hier. Vaak nog met een trial periode van 3 tot 7 dagen ... Een credit card is echter wel handig.<p>Wat mij betreft: ik koop hier dus geen instrumenten meer. Al mijn huidige trompetten komen uit de VS ... op den duur heb je zo overal je contacten. Bv. ook voor zilveren en verzwaarde brass stems, titanium-, brass-, copper- of verchroomde valve guides en ligtweight finger buttons voor diverse merken. Allemaal 'costum' producten waarmee je de projectie en speeleigenschappen enorm kan beinvloeden naar je eigen wensen.<p>Greetz<p>Edited by: Hornblower


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.